کد خبر: ۴۹۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 19 September 2017
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتقادات، دیدگاه و نحوه نگاه کردن به موضوع طلاق، از موضوعاتی هستند که در بین افراد شمال شهر و جنوب شهر تفاوت های زیادی در آنها دیده می شود و می توان گفت که بالا بودن آمار طلاق در شمال شهر بیشتر است.

"سمیه محمودی" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران در خصوص دلایل بالای آمار طلاق، اظهار داشت: طلاق، دلایل مختلف و زیادی دارد و دلایل آن به خانواده ها بر می گردد.
وی افزود: می توان گفت که اشتغال، اعتیاد و دخالت های خانواده ها در زندگی بچه هایشان از مهم ترین دلایل طلاق در جامعه هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متأسفانه در جامعه کنونی، میزان تحمل جوانان خیلی کم شده است و با کوچکترین موضوعی که در زندگی آنها بوجود می آید به فکر طلاق می افتند.
محمودی یادآور شد: خانواده ها نقش مهمی در طلاق جوانان دارند و مسئله شناخت و آموزش قبل از ازدواج بسیار مهم است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگری که در این زمینه بایستی به آن توجه کرد این است که جوانان مهارت گفتگو با یکدیگر را ندارند و جوانان بایستی این را درک کنند که هیچوقت هیچ شخصی نمی تواند با کسی تفاهم داشته باشد به جز اینکه دو طرف با هم گفتگو کنند و به تفاهم برسند.

نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیانت زن و مرد به همدیگر، موضوعی است که بالاترین میزان طلاق را به خود اختصاص داده است.

خانواده ها به فرزندان خود آموزش دهند

محمودی در پاسخ به این پرسش که اعتیاد بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی، ریشه در چه موضوعی دارد، گفت: بیشتر خانواده ها و افراد فکر می کنند که ریشه اصلی اعتیاد بیکاری و نبود شغل است در صورتی که این تنها دلیل روی آوردن جوانان به اعتیاد نیست.
وی افزود: بیکاری در پیدایش اعتیاد بی تاثیر نیست ولی موجب بروز صد درصدی اعتیاد هم نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در خانواده ها بایستی به فرزندان خود و در سنین پایین، آموزش مقابله با اعتیاد را یاد بدهند و او را کنترل کنند.
محمودی در ادامه گفت: در خانواده ها بایستی علاوه بر روش های مقابله با اعتیاد در خصوص خطرات جامعه به فرزندان آموزش داده شود و دوست های آنان را بشناسند و بدانند که فرزندانشان با چه اشخاصی رفت و آمد دارند.

مردم بالاشهرنشین ها نسبت به طلاق نگرانی ندارند

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که دلیل اینکه در شمالشهر تهران و استان البرز نسبت به بقیه جاهای دیگر کشور، آمار طلاق بالاست، اظهار داشت: مردم بایستی این باور غلط را نداشته باشند که هر شخصی که پولدارتر است از فرهنگ بالاتری برخوردار است و این را بدانند که افرادی هستند که وضع مالی مناسبی ندارد ولی از سطح فرهنگ و شعور بالایی برخوردار هستند.

محمودی افزود: سطح توقعات افراد شمالشهر با افراد جنوب شهر خیلی متفاوت است و همین موضوع می تواند سرآغاز بحث و اختلاف بین زوج های جوان شود.

وی تصریح کرد: اعتقادات، دیدگاه و نحوه نگاه کردن به موضوع طلاق، از موضوعاتی هستند که در بین افراد شمالشهر و جنوب شهر تفاوت های زیادی در آنها دیده می شود و می توان گفت که بالا بودن آمار طلاق در شمال شهر بیشتر است.

این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افرادی که در شمالشهر زندگی می کنند در خصوص طلاق، نسبت به افراد جنوب شهر دیدگاه متفاوتی دارند و طلاق برای افراد بالاشهر نشین موضوعی عادی است در صورتی که برای افراد پایین شهر نشین این چنین نیست.

محمودی بیان کرد: افراد بالا شهر نشین به دلیل اینکه ثروتمند هستند و از اینکه می دانند که زندگی آنها تأمین است؛ بنابراین از طلاق گرفتن نگرانی ای ندارند و بعد از جدایی به زندگی جدید خود ادامه می دهند.

مبارزه با اعتیاد نیازمند کارهای زیربنایی 

این نماینده خانه ملت در خصوص نحوه مقابله با اعتیاد، گفت: بایستی داده های آماری مربوط به اعتیاد بررسی شود و به جوانان آموزش های لازم برای مقابله با آن داده شود و مسوولان، بصورت ریشه ای به دنبال مقابله و نابودی مواد مخدر باشند.

محمودی افزود: اعتیاد زنگ خطری است برای همه و نباید به آن بی تفاوت بود چون که هر لحظه امکان دارد افراد جدیدی به دام آن بیفتد و این اتفاق هم ممکن است که برای اعضای خانواده تک تک ما رخ دهد.

نماینده شهرضا گفت: متاسفانه در کشور ما و بخصوص در زمینه مقابله با اعتیاد، کارهای زیر بنایی انجام نمی گیرد و برای همین است که در زمینه مقابله با اعتیاد تاکنون موفق نبوده ایم.
محمودی تصریح کرد: کارهایی که تاکنون در زمینه مقابله با اعتیاد صورت گرفته به شیوه روبنایی بوده و به همین خاطر است که نتیجه ای حاصل نمی شود. 

وی افزود: متاسفانه چون که تاکنون در زمینه مبارزه با اعتیاد کارهای زیربنایی و اصولی انجام نگرفته است؛ می بینیم که هم میزان مصرف اعتیاد بیشتر شده و هم اینکه میزان موجود مواد مخدر در بازار رشد داشته است.

محمودی در پایان تاکید کرد: بایستی مسوولین، برای مبارزه و مقابله با اعتیاد بصورت جدی وارد عمل شوند و در این زمینه نیاز است که از متخصصین این کار، افراد دانشگاهی و روانشناس ها دعوت شود تا بتوانند با همفکری هم راهکاری اصولی برای مقابله و ریشه کنی مواد مخدر ارائه دهند.



دیدگاه افراد شمال شهر به طلاق یکی از دلایل زیاد بودن آمار طلاق/ طلاق موضوعی عادی در بالا شهرنشین هاست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار