رییس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت: بیش از آنچه در توافقنامه پادمان، پروتکل الحاقی و برجام آمده است، التزامی برای خود نمی بینیم.
کد خبر: ۴۹۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 19 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "علی اکبر صالحی" پس از دیدار و گفت و گو با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: ملاقات بسیار خوبی با آمانو داشتیم؛ مدیرکل آژانس از پایبندی ایران به تعهداتش ابراز رضایت کرد و ما نیز از اینکه آژانس تا به امروز توانسته بدون جهت‌گیری کار را پیش ببرد ابراز رضایت کردیم.

وی ادامه داد: در این دیدار صریحا اعلام کردیم که هر آنچه در توافقنامه پادمان، پروتکل الحاقی و برجام آمده ملتزم هستیم اما بیش از این التزامی برای خود نمی بینیم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: یک رشته پروژه‌هایی که همکاران ما در سازمان انرژی اتمی پیشنهاد داده‌اند که با کمک آژانس آن پروژه‌ها را پیش ببرند آنها هم مطرح شد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمادگی خود را برای پیشبرد این پروژه‌ها اعلام کرد.

صالحی با بیان اینکه در مجموع ملاقات بسیار خوب و مثبتی بود و ایشان گزارشی هم از ملاقات‌هایی که با دیگران در خصوص برجام داشته ارائه کرد، اظهار داشت: تاکید ما این بود که همانطور که در سوگندنامه مدیرکل آژانس آمده که امروز هم آقای آمانو این سوگندنامه را قرائت کرد، مدیرکل آژانس باید مستقلانه عمل کند و گوش به توصیه‌های دیگران نداشته باشد. 

تا به امروز هم احساس ما این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این سوگندنامه به‌خصوص در ارتباط با برجام تا به امروز وفادار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار