رییس هیات عامل ایدرو، گفت: علاوه بر مشکلاتی که در حوزه مسائل مالی و بانکی وجود دارد، مهم ترین مساله عدم شناخت شرکت های دو طرف نسبت به توانایی های یکدیگر است زیرا اطلاعات زیادی از همدیگر نداریم و این تفاهم نامه ها می تواند زمینه های مناسب آشنایی و استفاده از توانمندی های یکدیگر را فراهم کند.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 19 September 2017
به گزارش تابناک تهران و به نقل از وزارت صنعت، "منصور معظمی" در مراسم امضای این تفاهم نامه، اظهار داشت: خوشبختانه بعد از برجام فرصت های خوبی بین ایران و روسیه فراهم شده و ما انتظار عملیاتی شدن این توافق های را داریم.

 وی با اشاره اینکه سازمان گسترش می تواند دروازه ورود شرکت های روسی به ایران باشد گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری با دوستان به ویژه کشورهایی است که در دوران سختی با ما همکاری کردند،روابط بین ایران و روسیه روابط استراتژیک و دراز مدت است و ما سعی می کنیم روابط را تسهیل کنیم و امکان مراوده شرکت های دو طرف برقرار شود.

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه بعد از برجام تفاهم نامه ها و قراردادهای بزرگی در ایدرو امضا شده است، افزود: خوشحال هستیم که این حجم بسیار بالای روابط  بین المللی در ایدرو فراهم شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: اخیرا دولت روسیه زمینه های مناسبی را در خصوص تسهیلات مالی، فاینانس و روادید برای ایران فراهم کرده است و این فرصت خوبی برای شرکت های روسی و ایرانی برای گسترش همکاری های دو جانبه ای می تواند باشد.

وی با اشاره به تراز تجاری غیر متوازن ایران و روسیه از شرکت های ایرانی خواست تا از فرصت پیش آمده استفاده نمایند و وارد بازار روسیه شوند.

وی این قراردادها را در بازه زمانی ۲ ساله عنوان کرد و گفت: علاوه بر مشکلاتی که در حوزه مسائل مالی و بانکی وجود دارد، مهم ترین مساله عدم شناخت شرکت های دو طرف نسبت به توانایی های یکدیگر است زیرا اطلاعات زیادی از همدیگر نداریم و این تفاهم نامه ها می تواند زمینه های مناسب آشنایی و استفاده از توانمندی های یکدیگر را فراهم کند.

رییس هیات عامل ایدرو حضور شرکت های روسی را در ایران منوط به سرمایه گذاری های مشترک دانست و گفت: حوزه فعالیت این تفاهم نامه ها وسیع است و بیشتر به علاقه مندی طرفین و توانایی های آنها بستگی دارد.

گفتنی است شورای توسعه اقتصادی و تجاری روسیه یکی از نهادهای اقتصادی روسیه محسوب می شود که بیش از ۱۰ هزار شرکت مهم اقتصادی روسی را در زیرمجموعه خود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار