قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدى ٦٠٠ مگاواتى بین شرکت "کرکوس بریتانیا" و وزارت نیروى ایران امروز در لندن امضا شد.
کد خبر: ۴۹۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 20 September 2017
به گزارش تابناک تهران، سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید‌پذیر "کرکوس" قرار است نزدیک به نیم میلیارد یورو در پروژه انرژی‌های خورشیدی در ایران سرمایه‌گذاری کنند. ساخت این پایگاه‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۸ اغاز خواهد شد.

به گزارش رویترز بر اساس برنامه‌ها قرار است نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی در مرکز ایران ساخته شود که ششمین نیروگاه بزرگ جهان خواهد بود.

«دیه‌گو بیاسی» مدیر اجرایی کرکوس که پیگیر سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر در اروپاست به رویترز گفت: شرکت آنها تصمیم گرفته برای جلب نظر  وزارت انرژی ایران وارد چنین پروژه عظیمی شود.

وی گفته این یک پروژه منافع ملی است در نتیجه ما حمایت ویژه‌ای را پشت خود خواهیم داشت. ما سرمایه‌گذارانی داریم که به این پروژه علاقه نشان داده‌اند در نتیجه نیازی به تقسیم آن به پروژه‌های کوچک‌تری که روابط یکسانی با وزارت‌خانه ندارند، نداریم. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم سراغ یکی برویم. این کار به امید جلب پروژه‌های خورشیدی بیشتر صورت گرفت.

به گفته بیاسی شرکت کرکوس تقریبا ۴۰ پروژه نیروگاه خورشیدی را در سراسر اروپا مدیریت کرده و در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده است. پروژه ایران اولین سرمایه‌گذاری این شرکت در خارج از اروپاست و در پاسخ به در خواست مشتری بوده است.

تایمز آو عمان نوشت: بر اساس مفاد این قرارداد امضا شده توسط وزارت انرژی ایران و کورکوس، این شرکت مسئول ساخت، توسعه و بهره‌برداری از نیروگاه خواهد بود. ساخت نیروگاه باید سه سال طول بکشد.

بر اساس این گزارش کرکوس به جای سرمایه‌گذاری از طریق ساختار صندوق باید یک شرکت پروژه‌ای ایجاد کند و سرمایه‌گذاران آن از طریق سهام خصوصی ورود خواهند کرد. جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری نهادی از جمله از طریق صندوق‌های دولتی در این قرارداد پیش بینی شده است.

بیاسی گفت: بعد از این پروژه ما می‌خواهیم سرمایه‌گذاری‌های خارجی‌مان را افزایش دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: این پروژه از طریق قرادادهای سرمایه گذاری دو جانبه که سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تضمین می‌کند به سودآوری خواهد رسید. از طرفی ضمانتی هم در قرارداد از سوی وزارت انرژی برای پرداخت هزینه‌های برق پیش‌بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار