ستاره حسینی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
ستاره حسینی
کد خبر: ۴۹۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 24 September 2017
این بازیگر تأتر، سینما و تلویزیون از سن شانزده سالگی با عنوان بازیگر تاتر شناخته شده است، او از شاگردان "فریدون جیرانی" است و سریال تعبیر وارونه یک رؤیا اولین حضور او در دنیای تلویزیون محسوب می شود، علاوه براین او در فیلم سینمایی وارونگی نیز به ایفای نقش پرداخته است.

سریال گسل تجربه ی دیگری برای "ستاره حسینی" این بازیگر تأتر، سینما و تلویزیون بود که پیش از بیش باعث شهرت او شد؛ او در نقش "مرضیه اعتبار" در این مجموعه حضور داشت، مرضیه دختر معاون وزیر که دانشجو پزشکی است و دختری باهوش و سخت گیر که قلبی مهربان دارد و البته جالب و گاهی خشن است.

تابناک تهران گفتگویی را با این هنرمند ترتیب داده است که در ادامه از نظرتان می گذرد: 

-تعریف شما از گسل چیست؟

سریال گسل یک سریال اجتماعی، سیاسی، کمدی است و علاوه بر موقعیت های طنز، دارای موقعیت های عاشقانه نیز هست؛ از بعد عاشقانه قصه بر محور فردی که محافظ معاون وزیر است و به دختر او علاقه‌مند می‌شود، پیش می‌رود و در قسمت وزارت‌خانه، سوء تفاهم هایی اتفاق می افتد که به یک گسل ارتباط دارد، گسلی که زیر یک سد قرار دارد و چندین سال برای تکمیل این سد زحمت کشیده شده است. هنگام افتتاح سد، متوجه گسل زیر آن شده و این اتفاق باعث استعفای معاون وزیر از سمت خود می شود؛ به عبارت دیگر می توان گفت این گسل زیر سد منشا تمام ماجراها است.

-عده ای معتقدند بازیگران سریال گسل نقش های جدی دارند که در موقعیت کمدی قرار می گیرند، برایمان کمی در این باره توضیح بدهید.

از نظر من کاملا درست است؛ چرا که در این سریال قرار بر بازی کمدی فرد یا افرادی نیست اما در اوج جدیت و صحبت های مهم، موقعیتی پیش می آید که فضای لازم برای یک کمدی را می سازد.

فکر می کنم در زندگی همه ی ما موقعیت‌های جدی این چنینی وجود دارد و عنوان بهتری جزء طنز موقعیت نمی توان بر آن نهاد.

- به نظر شما چرا یک نقش سیاسی از نظر مردم جذاب بود؟

مردم عادی و ما همیشه زندگی های هم سطح خود را دیده و آن ها را تجربه کرده ایم، فکر می کنم در این میان تعداد زیادی از افراد، زندگی خصوصی یک فرد سیاسی را ندیده اند و تا به حال نیز در رابطه با این موضوع فیلمی ساخته نشده است. فکر می کنم این دو عامل باعث جذابیت سریال گسل برای مردم شده است.

- از نقشتان برایمان بگویید...

مرضیه، دختر معاون وزیر است و در یک خانواده ی مذهبی بزرگ شده، او هفت سال در مدرسه‌ی تیز هوشان درس خوانده و حال دانشجوی پزشکی است؛ دغدغه ی همیشگی‌اش درس و شغل‌اش بوده است و شخصیتی چند وجهی دارد.

نکته جالب درون نقش مرضیه، این است که او عشق را تجربه نکرده و به همین دلیل رفتارش با ارشیا که عاشق اوست، خشونت آمیز است، به نوعی می توان گفت که مرضیه نمی تواند علاقه‌اش را بروز دهد. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مرضیه در منزل رفتارش به گونه‌ی دیگری است و با پدر و مادر خود صمیمی است به نوعی که گاها می توان گفت لوس هم می شود.

در واقع برای من نقش سختی بود، چراکه این فرد در طول داستان دارای یک شخصیت خاص نبود و شخصیت های متنوعی را تجربه می کرد، به عبارت دیگر چند شخصیتی بودن کاراکتر مرضیه کمی کار را برای من سخت کرده بود.

اگر بخواهیم در رابطه با رفتارهای مرضیه، نیز سخن بگوییم، یک حس مسئولیت پذیری و دخالت دادن خود در فعالیت های مختلف را می بینیم که فکر می کنم از شخصیت جناب معاون نشات گرفته است چرا که جناب معاون هم به این صورت به دنبال دخالت دادن خود در قضایا است و در نهایت می توانم بگویم که نقش جذابی را تجربه کردم.

- فکر می کنید نقش مرضیه، چرا مورد استقبال مردم قرار گرفت؟

مردم نظرات متفاوتی دارند، اما مواردی که به من گفته شده است در رابطه با جذابیت سریال است، اکثریت براین باورند که نقش مرضیه به دلیل پس زدن عشق مبتنی و کشش به وجود آمده از این پس زدن جذابیت خاصی دارد.

مرضیه مسئولیت پذیر و پیگیر مسائل است، او دختر تیز هوشی است که آی کیو بالایی دارد اما هوش اجتماعی او پایین است که نمونه جالب آن بخش صحبت با مادرش در مورد خواستگار است که فکر می کنم کمدی زیادی کار شد چون مرضیه نمی دانست باید چطور رفتار کند؛ فکر می کنم این تیکه کلام ها و به اصطلاح گیج بازی هایش را مردم دوست دارند.

-آیا می توان گفت این سریال دیالوگ محور است؟

سریال گسل دیالوگ های مهمی داشت و اگر بازیگر یک دیالوگ را اشتباه می گفت، داستان به کلی تغییر می‌کرد؛ به دلیل تفکر بر روی ساخت دیالوگ‌ها، چیدمان و ساختار خاصی در آن‌ها به وجود آمده اما فکر می کنم به دلیل وجود برخی قسمت های اکشن، این سریال تنها دیالوگ محور نیست.

- می توان گفت شما با این سریال دیده شده اید؟

من قبل از این سریال در فیلم سینمایی وارونگی بازی کردم که در این فیلم هم نقشی پر رنگ و اصلی را داشتم و خدا را شکر توانستم بازی قابل قبولی را ارائه دهم؛ اما سینمای مستقل نسبت به سایر حوزه ها از مخاطب کمتری برخوردار است و به دلیل آنکه وارونگی یک فیلم درام بود و فکر می کنم در زمان نا مناسبی نیز نیز اکران شد، کم تر دیده شد.

از آنجا که خوشبختانه مخاطبان تلویزیون جمیعت بسیاری از مردم کشور، متشکل از شهری و روستایی است بدون شک کار بیشتر دیده می شود و این اتفاق برای من بسیار ارزشمند بود؛ اما من براین باورم که در کار های قبلی نیز دیده شدم اما بسیار کمتر؛ همچنین فکر می کنم طنز بودن، نقش کلیدی مرضیه در طول داستان و تلاش های خودم برای خوب بودن باعث شد بیشتر دیده شوم.

- برای آینده چه برنامه ای دارید؟ قصد دارید تلوزیون را ادامه دهید و یا وارد دنیای سینما شوید؟
ممکن است زندگی‌ام مطابق برنامه‌های آینده‌ی من پیش نرود و شاید من دوست داشته باشم یک سری فیلم های خاصی را بازی کنم که شرایط لازم برای بازی آن‌ها پیش نیاید اما نمی توانم بگویم فقط سینما یا فقط تلویزیون، انتخاب من بستگی به نقش و مطلبی دارد که فیلم می خواهد بیان کند؛ مهم بی محتوا نبودن فیلم نامه است.

گسل با کمدی بودنش، مشکلات و مسائل را بیان می کند؛ در وارونگی نیز مسئله آلودگی هوا بیان شده است؛ این امر برای بنده اهمیت دارد و به همین دلیل خودم را اختصاص به سینما یا تلویزیون نمی دهم.

-کلام آخر...

از جناب علیرضا بذرافشان به دلیل راهنمایی های درست و مهم شان در رابطه با لحن و بیان دیالوگ ها تشکر می کنم؛ همچنین از اقای چگینی که می توانستند برای بازی مرضیه از بازیگران قدیمی تر استفاده کنند اما ترجیه دادند تا یک بازیگر نوپا و کم تجربه تر را انتخاب کنند.
فکرمیکنم روند استفاده از بازیگران قدیمی در سینما و تلویزیون ایران همچنان ادامه دارد و کمتر کارگردان و تهیه کننده‌ای این ریسک و خطر را می پذرید تا از بازیگران جدید استفاده کند؛ امیدوارم صدایم به کارگردان‌ها و تهیه کنندگانی که روند بازیگران قدیمی را ادامه می دهند برسد و بدانند که جدید ترها بسیار بیشتر از بازیگران قدیمی انگیزه دارند و تنها باید به ما فرصت دهند تا خودمان را ثابت کنیم و نشان دهیم. 

گسل یک سریال جدی و دارای موقعیت های طنز بود/ مردم به تماشای زندگی افراد سیاسی علاقمندند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار