با حضور رییس شورای شهر تهران؛
همزمان با شروع محرم الحرام و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران با مشارکت و همکاری شهرداری منطقه 8 و ناحیه مقاومت شهید بهشتی در بوستان فدک افتتاح شد.
کد خبر: ۴۹۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 24 September 2017
به گزارش تابناک تهران، به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه هشت، درمراسم افتتاحیه این نمایشگاه رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه 31 شهریور ماه یادآور شروع جنگ تحمیلی است، برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس را در پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، بهانه‌ای برای قدردانی از خانواده ایثارگران و مرور دوران دفاع مقدس خواند.

"محسن هاشمی رفسنجانی" در این مراسم با اشاره به این که 37 سال پیش هواپیماهای صدام خاک ایران را مورد هجوم قرار دادند، گفت: مردم تهران در آن روزگار به هیچ وجه آمادگی چنین حمله ای را نداشتند و از آن روز جوانان این مرز و بوم با کمک ارتشیان، نیروهای مسلح و بسیجیان به همراه سپاه پاسداران به جبهه ها گسیل شدند و توانستند مهاجمان را طی 8 سال از کشور بیرون کنند.

وی با تاکید بر این که مفاهیمی مانند سالگرد دفاع مقدس ، باز گشایی مدارس و ایام محرم الحرام از لحاظ مفهومی معنای واحد دارند، گفت: باید بدانیم دفاع مقدس و عزاداری برای امام حسین (ع)، درسی است که باید به 11 میلیون دانش آموز ایران اسلامی یاد داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که جنگ در اسلام مذموم است،افزود: در مفاهیم دینی جنگ حرکتی ناپسند است و مردم ایران هرگز شروع کننده آن نبوده اند و فقط از خاک و دینشان دفاع کردند.

هاشمی با تاکید بر اینکه زیبایی دفاع مقدس در حرکت امام حسین(ع)  نیز دیده می شود گفت: ابا عبدالله (ع) تلاش کردند جنگی رخ ندهد اما یزیدیان جنگ را بر ایشان تحمیل کرده و امام مجبور به دفاع شدند.

وی با بیان این که دفاع در مقابل برخی حرکات که در خارج از مرزها صورت می گیرد و ممکن است روزی به سوی مرزهای ما این حملات گسیل شود، این دفاع را بر پایه همین اصل دانست و عنوان داشت: باید قهرمانانه دفاع کنیم و درعین حال به زیبایی این حرکت توجه کنیم، همان طور که بنا به فرموده حضرت زینب (س) این زیبایی در قیام امام حسین (ع) مشهود بود.

محسن هاشمی در پایان یادآور شد شورای پنجم مصمم است تا با هم فکری شهروندان مشکلات شهر تهران را مرتفع کند.

همچنین نوری شهردار منطقه ضمن ادای احترام به مزار هشت شهید گمنام در این بوستان و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و جوانمردی‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز تکلیف ما است که یاد و خاطره شهدا را در کوچه و خیابان و در مسجد و مدرسه زنده نگه داریم و پیام شهدا را به نسل‌های آینده برسانیم.

وی افزود: ما باید قدردان شهدا و خانواده معظم شهدا باشیم، اگر امروز امنیتی داریم و اگر امروز در برابر ابر قدرت‌ها، حرفی برای گفتن داریم و می‌توانیم در برابر تهدیدها بایستیم، همه از برکت خون‌های پاک جوانان این مرز و بوم است.

شهردار منطقه 8 برگزاری این نمایشگاه را آشنا سازی نوجوانان و جوانان با دلاور مردیهای رزمندگان اسلام دانست و گفت: امروز دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ بازدارنده در مقابل هر متجاوزی است و دشمنان می دانند که در درگیری با نظام اسلامی سرنوشت روشنی نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه حفظ یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رئوس فعالیت های دستگاهها باید قرار گیرد افزود: شهرداری  این منطقه، نیز در این خصوص برنامه های مختلفی را در هفته دفاع مقدس در دست اجرا دارد.

نوری به  تجلیل از خانواده های شهدای سطح منطقه اشاره وگفت: دیدار با  خانواده های شهدا و تجلیل از مقام شامخ شهدا از جمله برنامه های شهرداری منطقه 8 در هفته دفاع مقدس است.

شهردار منطقه 8 در ادامه ضمن یادی از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت ا... هاشمی رفسنجانی به بیان نقش غیر قابل انکارایشان در پیروزی های پی در پی 8 سال دفاع مقدس با عنوان فرمانده جنگ و نماینده حضرت امام در شورایعالی دفاع پرداخت.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم سالارکیا فرمانده ناحیه مقاومت شهید بهشتی نیز به بیان خاطراتی ازجنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران و مقاومت و از خودگذشتگی مردم ایران در دوران دفاع مقدس پرداخت.

بنابراین گزارش در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم "شهید الله کرم" نیز تقدیر بعمل آمد.
خاطرنشان می شود؛ این نمایشگاه که گوشه ای از خاطرات دوران جنگ را به تصویر کشیده است، به مدت یک هفته در بوستان فدک دایر است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار