مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: نمایشگاه ایران‌پلاست فرصتی است برای توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت و تمرکز بر رفع چالش‌ها و موانع توسعه آن و انتظار می‌رود که جامعه فعالان صنعت پلیمر ایران و صنعت پتروشیمی از این فرصت برای تبیین فرصت ها، چالش‌ها و توانمندی‌ها، ارائه راهکارها و رفع موانع استفاده کنند.
کد خبر: ۴۹۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 24 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "مرضیه شاهدایی" در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های تخصصی پلیمر، پلاستیک و لاستیک است، اظهار داشت: نمایشگاه امسال وسیع‌تر از سال گذشته و با حضور بیش از 530 شرکت از 23 کشور خارجی (16 کشور اروپایی و 7 کشور آسیایی) و بیش از 600 شرکت داخلی در 20 سالن در فضایی به وسعت 35 هزار متر مربع برگزار می شود.

وی ادامه داد: زمینه توسعه صنعت پتروشیمی در ایران با وجود منابع عظیم هیدروکربری در کشور با هدف تامین نیازهای صنایع داخلی و حضور در بازارهای بین‌المللی از سالیان پیش آغاز شده است. به طوری که این صنعت با بیش از نیم قرن فعالیت چندین برنامه توسعه را به اجرا گذاشته و موفق شده صنعت پتروشیمی ایران را به صنعتی در کلاس جهانی ارتقا دهد.

شاهدایی با بیان اینکه در سال‌های گذشته وزارت نفت و MPC در جهت میل به اهداف سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی مسئولیت خود را به نحو موثری ایجاد کرده و به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه صنایع پلاستیک اقدامات ارزشمندی را انجام داده و برای رسیدن به جایگاه بالاتر نیز باید راه درازی را بپیماید، تصریح کرد: تولید مواد اولیه پلیمری درکشور حدود 7.5 میلیون تن در سال است که با برنامه‌ریزی‌های کلان انجام شده تا پایان برنامه ششم این رقم به 12 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت و می‌تواند موجب رونق و تنوع بیشتر صنایع پایین دست پلیمری در کشور شود.

وی بیان کرد: در سال 95 از 16 میلیون تن محصول پتروشیمی عرضه شده به بازار داخلی کشور بالغ بر 4 میلیون تن انواع محصولات پلیمری در اختیار صنایع پایین دست قرار گرفت در حال حاضر عمده ترین این محصولات پلی‌اتیلن ‌ها و پرو پلیتروپیلن است که بالغ بر 60 درصد از مصرف کشور را شامل می‌شود.

شاهدایی ادامه داد: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است و شرکت پتروشیمی همگام با سیاست‌های دولت در حمایت از صنایع پایین دستی در جهت توسعه متوازن تمام مناطق کشور حرکت گسترده و عظیمی را آغاز کرده است و این توسعه با تلاش سیاستگذاران صنعت پتروشیمی از طریق ایجاد ثبات و تداوم عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، کمک به توسعه بازارهای داخلی و صادراتی محصولات پایین دستی و پیگیری تولید گریدهای جدید محصولات پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت، گفت: البته توسعه صنایع پایین دستی و تکمیلی نیازمند حمایت همه جانبه ارکان نظام و دولت است که از جمله آن می‌توان به اصلاح نظام تعرفه‌های گمرکی بر روی محصولات وارداتی مشابه، محصولات داخلی و یا اصلاح قوانین تشویقی برای فروش داخلی محصولات پتروشیمی مجتمع‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران‌پلاست به عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های تخصصی صنعت پلاستیک منطقه است، افزود: این نمایشگاه می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت را در منظر دید جهانیان قرار داده و صنعتگران ایرانی را نیز با دستاوردهای روز دنیا آشنا کند و همچنین فرصتی است برای ارائه دستاوردهای جدید صنعت پلاستیک و عرضه‌ای برای به نمایش گذاشتن نوآوری‌ها و دستاوردهای فناوری این صنعت که در جای خود باید هرچه بیشتر مد نظر و توجه برگزار کنندگان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: نمایشگاه ایران‌پلاست فرصتی است برای توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت و تمرکز بر رفع چالش‌ها و موانع توسعه آن و انتظار می‌رود که جامعه فعالان صنعت پلیمر ایران و صنعت پتروشیمی از این فرصت برای تبیین فرصت ها، چالش‌ها و توانمندی‌ها، ارائه راهکارها و رفع موانع استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار