رئیس ايمني، بهداشت ، محيط زيست و پدافند غير عامل شركت نفت و گاز پارس با اشاره به اجرای دقیق برنامه های HSE و دستورالعمل های ایمنی راه اندازی در تمامی طرح های درحال توسعه پارس جنوبی بر مبنای دیدگاه پیشگیرانه، گفت: اجرای این برنامه ها تولید ایمن و پایدار را در پارس جنوبی به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۹۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 24 September 2017
به گزارش تابناک تهران، مراسم بزرگداشت روز ملي آتش نشاني و ايمني، چهارشنبه گذشته (مورخ ٢٩ شهريورماه) با حضور معاونین مدیرعامل، مديران ارشد، مجريان طرح هاي درحال توسعه، كارشناسان HSE و جمعي از آتش نشانان برتر شركت نفت و گاز پارس در منطقه عملياتي پارس جنوبی برگزار شد. 

در اين مراسم "مظاهر انصاری" رئیس ايمني، بهداشت، محيط زيست و پدافند غير عامل شركت نفت و گاز پارس، ضمن ارائه گزارشی پیرامون HSE، برنامه های این اداره را به سه حوزه برنامه های راهبردی، عملیاتی و نظارت بر اجرای الزامات HSE تفکیک کرد و گفت: هدف از اجرای این برنامه ها، به موازات بهره برداری از طرح های در حال توسعه، رسیدن به تولیدی ایمن و پایدار است.

وي ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای آتش نشان کشور به ویژه آتش نشانان صنعت نفت و قدرداني از تلاش بي وقفه اين قشر، گفت: خوشبختانه سطح توان آتش نشانان شركت نفت و گاز پارس در انجام طرح هاي پيشگيرانه افزايش يافته و این همکاران با توجه به وظیفه مهم خود در پارس جنوبی، از جایگاه ویژه ای در صنعت نفت برخوردارند.

 انصاری با بیان اینکه شرکت نفت و گاز پارس، به عنوان نماینده شرکت ملی نفت ایران، سیاست گزار و توسعه دهنده برنامه های راهبردی حوزه HSE در مجموعه طرح های توسعه ای و عملیاتی پارس جنوبی است، افزود: چارچوب حرکت در این دو بخش، بر مبنای خط مشی HSE بوده و بر همین اساس برنامه های راهبردی تدوین می شود.

مدير ايمني، بهداشت، محيط زيست و پدافند غيرعامل شركت نفت و گاز پارس، تولید ایمن و پایدار را هدف اصلی این شرکت در پارس جنوبی عنوان کرد و افزود: پس از طرح ریزی برنامه های استراتژیک، این برنامه ها باید قابلیت عملیاتی و اجرایی یافته و همزمان تحت نظارت و کنترل دقیق ارزیابی شود.

این مقام مسئول، تفکر پیشگیرانه را از اصول محوری و مورد تاکید در مراحل آغاز و پایان اجرای یک پروژه دانست و گفت: خوشبختانه این تفکر هم اکنون به مدد خلاقیت مدیران و مجریان در تمامی مراحل اجرایی شدن پروژه ها به اصولی کاربردی تبدیل شده است.

به گفته انصاری بر مبنای این دیدگاه پیشگیرانه، اجرای دقیق دستورالعمل های ایمنی راه اندازی (PSSR) در تمامی طرح های درحال توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بر اجرایی شدن کامل دستورالعمل های ایمنی راه اندازی در طرح های درحال اجرا تاکید کرد و گفت: اجرای دقیق این دستورالعمل ها ، ضمن تکمیل چرخه راه اندازی، تولید ایمن و پایداری را بدنبال خواهد داشت.

انصاری با یاداوری تولید بیش از 60 درصد از گاز کشور ازپارس جنوبی، عنوان کرد: خوشبختانه علارغم حساسیت بالای فعالیت در حوزه سکوهای تولیدی مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، با اجرای مدیریت ریسک مناسب، تاکنون هیچ حادثه جانی در این سکوها گزارش نشده و آمارها نیز نشان می دهد در حوزه های فوق، ضمن رشد شاخص های کیفی ایمنی، میزان خطر پذیری به نحو چشمگیری در حال کاهش بوده است و در حال حاضر پروژه هاي بسيار مهمي در حوزه ايمني از قبيل PSM، PSSR، MOC، HIRA و بررسي Barrier management در دست اقدام مي باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت، تلاش های گسترده ای در زمینه معاینات دوره اي و طب صنعتی با مشارکت مدیریت منابع انسانی صورت گرفته است، گفت: در همین زمینه، ارزیابی ریسک های بهداشتی و انجام معاینات طب صنعتی بطور جدی درحال پیگیری است. ضمن آنکه این بخش از واحد HSE به استناد گزارش های موجود از بخش های پیشرو در میان شرکت های تابعه محسوب می شود.

انصاری همچنین درباره حوزه محیط زیست با اشاره به کلید خوردن سه پروژه زیست محیطی صنعت نفت نیز، اظهار داشت: در حال حاضر پروژه ارتقاء سيستم تصفیه پساب های صنعتی پالایشگاه ها، پروژه بازیافت گاز فلر و اجرای پروژه مکانیسم هوای پاک از برنامه های مهم با مشارکت واحد HSE شرکت نفت و گاز پارس به شمار می رود.

مدير ايمني، بهداشت، محيط زيست و پدافند غير عامل شركت نفت و گاز پارس، آموزش HSE را از دیگر حوزه های کاری این واحد عنوان کرد و با اشاره به محورهای اصلی آن، گفت: هم اکنون در تمامی طرح های درحال اجرای پارس جنوبی سه محور آموزشی HSE شامل آموزش پایه، آموزش تخصصی در بخش ایمنی فرایند و آموزش تخصصی در حوزه راه اندازی پالایشگاه های خشکی اجرایی شده است.


تحقق تولید ایمن و پایدار در پارس جنوبی با اجرای دستورالعمل های ایمنی راه اندازی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار