مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی،نسیم‌شهر، گفت: تا زمانی که فرهنگ رعایت نکات ایمنی در این شهر، نهادینه نشود؛ نباید از آمار آتش‌سوزی در این شهر تعجب کرد.
کد خبر: ۴۹۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 25 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "نادر هنرمند"با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی حریق در «نسیم‌شهر» اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری حدود ۱۵۰ واحد تجاری و مسکونی در منطقه نسیم‌شهر طعمه حریق شدند، که در مقایسه با شش ماه اول سال  ۹۵ که حدود ۲۹۰ حریق و حادثه در نسیم‌شهر داشتیم ۴۸ درصد کاهش حوادث را نشان می دهد.

وی با بیان این‌که بیشتر حریق‌های نسیم‌شهر در بافت‌های فرسوده این شهر رخ می دهد، افزود: برخی از کسبه واحدهای تجاری که جزو واحدهای فرسوده این شهر محسوب می‌شوند و فقط رنگ و بوی مدرن را داشته و پیش‌زمینه مدرن بودن را ندارند، باعث حریق می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نسیم‌شهر در همین رابطه، بیان کرد: به عنوان نمونه سیم‌کشی و تأسیسات یک واحد تجاری فرسوده ظرفیت نصب دو عدد لامپ ۱۰۰ را دارد، وقتی افراد اقدام به مدرن کردن واحدهای تجاری، آن هم به صورت ظاهری می‌کنند، فراموش می‌کنند زیرساخت‌های واحدهای خود را که بخشی از آن به سیم‌کشی مرتبط می‌باشد را تقویت کنند؛ به همین خاطر بیش از حد توان از ظرفیت‌های سیم‌کشی استفاده کرده که منجر به آتش‌سوزی می‌شوند.

هنرمند ادامه داد: سیم‌کشی که در ۱۰ سال پیش بر اساس روشنایی چند عدد لامپ ساده اجرا شده است، امروز توان برق‌رسانی به یک کولر گازی و لامپ‌های آنچنانی را ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نسیم‌شهر با بیان این‌که برای مقابله با چنین حوادثی، حوزه پیشگیری آتش‌نشانی را فعال کردیم، افزود: علی‌رغم توصیه‌های ایمنی همکاران به واحدهای صنفی پرخطر در خصوص رعایت نکات ایمنی، متأسفانه گوش هیچ کس بدهکار نیست.

هنرمند ادامه داد: افرادی در نسیم‌شهر هستند که میلیون‌ها تومان سرمایه در مغازه خود دارند، اما حاضر نیستند برای پیشگیری از حوادث احتمالی چند عدد کپسول ساده آتش‌نشانی در واحد تجاری خود نصب کنند تا در زمان‌های طلایی که هنوز آتش شدت نگرفته بتوانند از آن استفاده کنند.

وی یکی از برنامه‌های جدی سازمان آتش‌نشانی نسیم‌شهر را شناسایی واحدهای تجاری پرخطر این منطقه دانست و اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای پیشگیری از حوادث در واحدهای پرخطر این شهر داشتیم، اما متأسفانه تنها ۱۰درصد این واحدها برای رعایت نکات ایمنی چراغ سبز نشان دادند.

هنرمند با تأکید بر این‌که تمام خدمات ما رایگان است، افزود: تا زمانی که فرهنگ رعایت نکات ایمنی در نسیم‌شهر نهادینه نشود، نباید از آمار آتش‌سوزی در این شهر تعجب کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نسیم‌شهر، ادامه داد: برای مقابله با حوادث، راهی به جز تقویت آموزش‌های رعایت نکات ایمنی در مدارس نداریم، به همین خاطر سالانه برنامه‌های قوی در مدارس برای ترویج آموزش‌های ایمنی برگزار می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار