کُردی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
آرش کُردی
کد خبر: ۵۰۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 26 September 2017
مدیرعامل توانیر، در خصوص بدهی های کشور عراق به ایران، گفت: سالانه حدود 700 تا 750 میلیون دلار از برق تولیدی کشور، صادر می شود و سال گذشته 50 درصد این مبلغ دریافت شد.

به گزارش تابناک تهران، "آرش کردی" در حاشیه نخستین همایش مدیران آینده صنعت برق در خصوص میزان صادرات برق ایران، نسبت به سال گذشته و اینکه آیا ایران طلب خود از کشور عراق را به طور کامل دریافت کرده است یا خیر، اظهار داشت: صادرات برق ایران به کشورهای همسایه در سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است و می‌توان گفت که تراز برق ایران با کشورهای همسایه همیشه 2.5 برابر مثبت است؛ بنابراین صادرات برق فرصت خوبی است که ایران را به هاب انرژی در منطقه تبدیل کند. 

وی افزود: اخیراً مذاکرات خوبی با کشور عراق برای سنکرون شدن شبکه برق ایران با عراق صورت گرفته است که اگر این اتفاق رخ دهد ایران می‌تواند از طریق عراق به کشورهایی مثل لبنان و سوریه برق انتقال دهد. 

کردی در خصوص بدهی های کشور عراق به ایران، گفت: ایران مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون دلار از کشور عراق بابت صادرات برق طلب داشت که در گذشته و در خصوص دریافت این مبلغ، مشکلاتی به وجود آمده بود که مربوط به نقل و انتقال بانکی بود و خوشبختانه با ورود بانک مرکزی و گشایش‌های برجام در حال رفع و رجوع این مشکل هستیم. 

وی اضافه کرد: مذاکره جدیدی در خصوص گشایش ال‌سی صورت گرفته که اگر این اقدام انجام شود دریافت مطالبات از بابت فروش برق به عراق به روز خواهد شد.

مدیرعامل توانیر در خصوص این که ایران در سال گذشته چه میزان صادرات برق داشته، گفت: سالانه حدود 700 تا 750 میلیون دلار از برق تولیدی کشور، صادر می شود و سال گذشته 50 درصد این مبلغ دریافت شد. 

کردی اظهار داشت: مذاکرات متعددی با طرف عراقی داشتیم تا حداقل تا پایان سال میلادی جاری 50 درصد بدهی خود را به ایران پرداخت کند. 

این مقام مسوول در پاسخ به این پرسش که وزیر پیشنهادی نیرو بایستی متخصص برق یا آب باشد، گفت: بنده معتقدم وزیر جدید نیرو باید متخصص برق- آبی باشد و بنابراین موضوع انتخاب وزیر یک موضوع در سطح کلان دولت است. 

کُردی افزود: دولت قطعاً بازخوردهای لازم را از ‌آب و برق می‌گیرد و انتخاب صحیح را انجام خواهد داد.




پرداخت فقط نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق در سال گذشته
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
اگر برق خونه ما ملت مثلا شهید پرور دوماه معوق بشه قطعش می کنن اونا از ما بهترون هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار