کد خبر: ۵۰۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 27 September 2017
استان تهران با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است و بایستی منتظر ماند که استاندار جدید، خواهد توانست که گره از مشکلات این استان، باز کند و آن را به جایگاه مطلوبی که مورد نظر شهروندان است؛ برساند.

به گزارش تابناک تهران، در جلسه روز دوشنبه (2 مهرماه) هیأت دولت، با پیشنهاد وزیر کشور و موافقت هیأت وزیران "محمد حسین مقیمی" به عنوان استاندار تهران انتخاب و معرفی شد.
وی در روزهای پایانی بهمن 1329 در محله "گوشه عظیم خمین" به دنیا آمد و هم اکنون 66 سال سن دارد و  در سال 1357 توانست که با درجه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شود.

نگاهی به سوابق مدیریتی مقیمی

مقیمی در اوایل انقلاب به شهر محل تولدش بازگشت و در آن دوره، در راه اندازی هنرستان شهیدچمران جهاد کشاورزی خمین و بنیاد مسکن این شهر مشارکت داشت و در سال 1358 به عنوان شهردار شهر خمین معرفی و مشغول به کار شد.

مقیمی در شهرداری خمین و با کمک همکارانش در بنیاد مسکن این شهر، توانست 700واحد مسکونی را بسازد که بعدها مبنایی برای الگو گیری و ساخت و توسعه شهرک‌های اقماری در خمین و بسیاری از شهرک های اقماری در سراسر کشور شد.

مقیمی در 1365 علاوه بر معاونت وزیر معادن و فلزات، مدیرعامل و ریاست هیأت مدیره شرکت فولاد را که مجموعه ای عظیم از صنایع ایران بود را بر عهده گرفت.

با پایان جنگ، مقیمی که در دو حوزه عمرانی و صنعتی کار کرده بود؛ در دولت سازندگی و زمان ریاست جمهوری محروم آیت الله هاشمی رفسنجانی، قائم مقامی معاون اجرایی رییس جمهور را بر عهده گرفت و مسوولیت ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی به وی واگذار شد.

مقیمی تا سال1372 این سمت را عهده دار بود و توانست که 55 شهر و 3000 روستا را که در جنگ آسیب عمده ای دیده بودند را بازسازی کند که منجر به بازگشت 3میلیون ایرانی به زادگاه اصلی خود شد.

مقیمی در زلزله های بزرگ رودبار، زنجان-قزوین و بم به عنوان رییس ستاد حوادث غیرمترقبه کشور از اولین ساعات این حوادث مدیریت بحران را بر عهده گرفت.

با شناختی که مقیمی از استان خوزستان داشت؛ وی مسوولیت استانداری این استان را در سال1372 پذیرفت و در 4 سال حضور در این استان با ماموریت توسعه و مرمت و بازسازی استان پایه های برنامه ها و اقدامات عمرانی بود.

مقیمی در سال 1376 استان کرمانشاه را با رقم 24درصدی بیکاری (بالاترین رشد بیکاری در بین استان‌های کشور) را تحویل گرفت.

مقیمی در سال 1380 عهده‌دار معاونت عمرانی وزارت کشور در دولت اصلاحات شد، رشد کمی و کیفی طرح‌های وزارت کشور و نیز افزایش تعداد شهرداری های کشور از 750 به 1050 شهرداری از نمونه های فعالیت وی به شمار می رود. وی در همان زمان فعالیتش در وزارت کشور، به مدت 4 ماه عهده دار سرپرستی وزارت کشور شد. 

وی در سال 1384 راهی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شد و در آنجا ریاست هیأت مدیره فولاد اسفراین را بر عهده گرفت.

مقیمی در 14 مهر 1392 از سوی هیأت دولت به عنوان استاندار مرکزی منصوب شد و به عنوان یکی از استانداران بومی موفق استان مرکزی شناخته شد.
وی در این مدت تلاش بسیاری برای شناخت و به روز رسانی اطلاعات واحدهای تولیدی و صنایع استان مرکزی و حل مشکلات آنها، با به کارگیری نیروهای بومی در عرصه مدیریتی را انجام داد و به همین دلیل، یک نیروی موفق بومی در عرصه مدیریت ارشد استان بود.

مقیمی در 28 دی 1393 و پس از حدود 14 ماه که استاندار استان مرکزی بود؛ به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور انتخاب شد و برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری از جمله مهمترین فعالیت وی در دوره حضور در منصب معاون سیاسی وزیر کشوری بود. پس از این، مقیمی در روز یکشنبه 14 شهریور 1395 عهده دار پست دیگری در وزارت کشور شد و به عنوان قائم مقام وزیر کشور انتخاب شد.

البته همه مشکلات موجود در استان تهران، تنها توسط شخص استاندار، حل شدنی نیست و بایستی ادارات و سازمان های دیگری هم به کمک استانداری بیایند تا کمک و همفکری همدیگر، بتوانند که مشکلات موجود را حل کنند. این موضوع زمانی به سرانجام مطلوب خواهد رسید که استاندار بتواند با سایر مسوولان ادارات و ارگان های استانی و دولت، تعامل برقرار کند و همه آنها یک هدف مشخص را دنبال کنند و برای حل مشکلات، راهکارها و تدابیر موثر و سازنده ای را اتخاذ کنند و با جدیت در راستای اجرای آن، تلاش کنند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار