مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: 40 درصد موقوفات پیرامون مسائل مربوط به عزاداری است، که در همین راستا در 5 روز نخست ماه محرم بیش از 10 مورد ثبت وقف جدید صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۰۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 28 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی" با اشاره به مهّم‌ترین برنامه‌های سازمان در ماه محرم، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ثابت سازمان در ایام محرم راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و غرفه مشاوره وقف است.
 
وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف، افزود: هدف اصلی ترویج فرهنگ وقف، اجرای امینانه آن است همانطور که مقام معظم رهبری نیز مهّم‌ترین فعالیت در زمینه وقف را اجرای امینانه واقف دانسته‌اند.
 
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به میزان وقوف در ماه محرم، تصریح کرد: 40 درصد موقوفات پیرامون مسائل مربوط به عزاداری است، که در همین راستا در 5 روز نخست ماه محرم بیش از 10 مورد ثبت وقف جدید صورت گرفته است.
 
موسوی متقی در ادامه ضمن اشاره به میزان موقوفات در محرم سال 95 گفت: سال گذشته نزدیک به 350 تا 400 وقف جدید در ایام محرم داشتیم؛ البته بیشتر این موقوفات بعد از برنامه‌های محرم و صفر احصاء و ثبت می‌شوند.
 
وی ادامه داد: بیشتر موقوفات در زمینه عزاداری است، وقف مربوط به حسینیه‌ها و تکایا و در مرحله بعد حوزه‌های علمیه با 10 درصد است؛ وقف قرآنی هم بسیار کم و در حدود 1 تا 2 دهم درصد است.
 
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با اشاره به فعالیت قرارگاه بصیرت عاشورایی در سازمان اوقاف عنوان کرد: قرارگاه بصیرت عاشورایی در سازمان فرهنگی برنامه‌های این ایام را به صورت کامل رصد می‌کنند تا در صورت کاستی تذکرات لازم را ارائه کند.
 
متقی موسوی در پایان بیان کرد: متأسفانه اکثر منابع موقوفات عزاداری متعلق به اطعام است که باید نسبت موقوفات بین عزاداری و اطعام متناسب شود، تا در کنار اطعام برای روضه‌ها و ترویج فرهنگ عاشورا نیز منابعی تعلق گیرد.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار