عارف در مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران؛
رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران،گفت: بحث معیشت مردم در تهران بسیار مهم است، باید اسناد بالادستی در این خصوص را اجرایی کنیم؛ عملکرد استان تهران اثر مهمی در کل کشور خواهد داشت.
کد خبر: ۵۰۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 02 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمدرضا عارف" صبح امروز (دوشنبه) در آیین تکریم "سید حسین هاشمی" و معارفه "محمد حسین مقیمی" استاندار تهران با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسوولین استان تهران، با بیان این که استاندار تهران سابقه درخشان در سازندگی مناطق جنگی دارد، اظهار داشت: تلاش آقای مقیمی در هر سنگری که فعالیت می کرد، بارز است.

وی افزود: ما نگرانی هایی در رابطه با استان تهران داشتیم و می بایست فردی انتخاب شود که مسیر آقای هاشمی را ادامه داده و دستاوردهای بهتری داشته باشد.

عارف با بیان این که از زمان دانشجویی استاندار تهران را می شناسم، ادامه داد: از سال های ۴۹ و ۵۰ وی را می شناسم و به این حضور خوش بین هستم.

وی گفت: با رشد نامتعادل در استان تهران مواجه هستیم و وضعیت شاخص های استان تهران نسبت به استان های دیگر مطلوب نیست.

عارف بحران آب را یکی از چالش های استان تهران دانست و گفت: آب و نیز آسیب های اجتماعی در استان تهران نگران کننده است، وضعیت حاشیه نشینی در استان تهران نیز نامطلوب است.

وی گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد ملی باید به ۵۰ درصد برسد، اما امروز وضعیت خوبی در این زمینه نداریم.

عارف بافت های فرسوده و مدیریت بحران و را از دیگر چالش های استان تهران دانست و گفت: باید مدیریت بحران علمی پیگیری شود و امروز جواب خیلی خوبی از نهادهای ذیربط نگرفته است، اماکن عمومی به خصوص اماکن ورزشی باید بازسازی شود.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران مطالبات عدیده شهرستان های استان تهران در خصوص مترو را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرایط مجلس و نمایندگان تهران مناسب است و ۳۵ نماینده استان تهران در خدمت دولت و پیشرفت کشور هستند.

وی مهم ترین دغدغه مردم تهران را دغدغه معیشت و اشتغال دانست و افزود: بحث معیشت مردم در تهران بسیار مهم است، باید اسناد بالادستی در این خصوص را اجرایی کنیم، عملکرد استان تهران اثر مهمی در کل کشور خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار