پس از انتشار داده‌های قوی اقتصادی از چین، ژاپن و کره‌ جنوبی که نشان از حرکت مداوم به سوی رشد اقتصادی داشت، سهام آسیایی عملکردی بهتر از اوراق قرضه از خود نشان دادند.
کد خبر: ۵۰۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 02 October 2017
به گزارش تابناک تهران، پس از انتشار داده‌های قوی اقتصادی از چین، ژاپن و کره‌جنوبی که نشان از حرکت مداوم به سوی رشد اقتصادی داشت، سهام آسیایی عملکردی بهتر از اوراق قرضه از خود نشان دادند.

ام‌اس‌سی‌آی گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن، ۰.۲۷ درصد به ارزش خود افزود.

شاخص اصلی استرالیا ۱ درصد جهش کرد درحالی‌که نیکی ژاپن پس از گزارش بانک مرکزی این کشور که قوی‌ترین تمایلات تجاری را در ده سال اخیر نشان می‌داد، با اندکی افزایش تنها ۰.۱۴ درصد رشد کرد.

فعالیت‌های تولیدی چین در ماه سپتامبر، با بیشترین سرعت خود از سال ۲۰۱۲ تا کنون رشد کرد و با استفاده از تقاضای بالا و قیمت‌های گران‌تر تولیدات خود را بیشتر کرد.

شاخص رسمی مدیران خرید، پی‌ام‌آی، روز شنبه منتشر شد که نشان می‌داد این شاخص از ۵۱.۷ در ماه آگوست به ۵۲.۴ در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

تحلیل‌گر ای‌ان‌زد در یادداشتی نوشت: امسال این اولین بار است که سفارشات جدید از تولید پیشی می‌گیرد که نشان‌دهنده پتانسیل تقاضای بیشتر در برخی حوزه‌ها است.

فروش بالاتر محصولات تراشه حافظه و فولاد کمک کرد تا صادرات کره جنوبی در ماه سپتامبر رکورد بزند و نسبت به سال قبل ۳۵ درصد جهش کند و طولانی‌ترین دوره رشد خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون را ادامه دهد.

بانک مرکزی چین هم مقدار پول نقدی را که برخی از بانک‌ها باید به عنوان ذخیره نگاه دارند برای اولین بار از فوریه ۲۰۱۶ کاهش داد تا بانک‌ها را به وام‌دهی به شرکت‌های کوچک‌تر که با مشکل مواجه شده‌اند، تشویق کند و به بخش خصوصی بدون زرق‌وبرق خود انرژی تزریق کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار