مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از صدور 35هزار کارت الکترونیکی مهارت در سه ماهه نخست سال جاری در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 20 June 2015
 حمیدرضا خانپور گفت: صدور این کارت ها بخشی از طرح الکترونیکی شدن گواهینامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که از سال 1392آغاز شده است.

وی افزود: در سال جاری همچنین سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی بین المللی مهارت نیز با هدف تسهیل در صدور گواهینامه در این اداره کل راه اندازی شده است.

به گفته خانپور صدور گواهینامه مهارت پایان دوره آموزشی، پروانه مهارت فنی و گواهی صلاحیت حرفه ای از روند سنتی خارج شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به امکان ثبت 20 عنوان حرفه آموزشی در یک کارت الکترونیکی بین المللی مهارت، گفت: سهولت حمل و نگهداری گواهینامه، ارتقاء امنیت گواهینامه ها، افزایش سرعت صدور و تحویل گواهینامه به متقاضی و کاهش ریسک نگهداری گواهینامه ها از مزایای کارت های الکترونیکی است. 

وی حذف فرآیندهای سنتی از قبیل نامه نگاری بین دستگاهی برای استعلام گواهینامه توسط سایر ارگان ها از جمله وزارت آموزش و پرورش و سازمان تامین اجتماعی امکان دریافت استعلام گواهینامه ها تنها با در دست داشتن کدملی و کدشناسایی از دیگر مزایای این کارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خاطر نشان کرد: مهارت آموزان می توانند برای مشاهده و استعلام گواهینامه خود به سایت HTTP://AZMOONPORTALTVTO.COM مراجعه کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار