صبح امروز به علت نقص فنی در یک دستگاه خاور متعل به 20 سال پیش، تصادف زنجیره ای رخ داد و 7 خودرو له شدند.
کد خبر: ۵۰۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 04 October 2017
به گزارش تابناک : صبح امروز نقص در سیستم ترمز یک دستگاه خاور موجب شد تا تصادف وحشتناکی در بلوار دانشجو در منطقه ولنجک رخ دهد.

این حادثه خوشبخانه تلفات جانی نداشت اما موجب مصدومیت 6 نفر شد. تصادفی که می تواند حداقل سبب جان باختن 2 کودک که ترک موتور پدر به سمت مدرسه می رفتند شود.

نکته مهم در بروز این حادثه تردد کامیون ها و کامیونت های قدیمی و فرسوده در شهر و جاده هاست. خودروهایی که می توانند به راحتی پراید و امثال آن را له کنند و چندین نفر را به دیار باقی بفرستند.

متاسفانه در تمامی شهرها و جاده های کشور محدودیتی برای تردد کامیون و کامیونت های فرسوده اعمال نشده و اگرچه عنوان شده بود که از ابتدای 96 پلیس مانع تردد 75 هزار کامیون فرسوده در کشوی می شود اما تردد این وسایل همچنان قربانی می گیرد.

وعده ممنوعیت تردد کامیون های فرسوده از ابتدای 96

داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای که 12 اسفند 94 در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح نوسازی 65 کامیون و کشنده فرسوده گفت: در حال حاضر 252 هزارکامیون با عمرکمتر از 15 سال ، 96 هزار کامیون با عمر 15 تا 35 سال و 75 هزار کامیون با عمر بالای 35 سال در کشور هستند، البته سال گذشته تعداد کامیون‌های بالای35 سال ، 65 هزار دستگاه بود که با گذشت یکسال ، این آمار به 75 هزار دستگاه رسید و هرسال که می‌گذرد بر این آمار افزوده می‌شود.

 

کشاورزیان اظهار کرد : در حال حاضر ، 52 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 35 سال در کشور بارنامه می‌گیرند و فعال هستند اما از وضعیت سایر کامیون‌های بالای 35 سال خبری نداریم چون این کامیون‌ها یا متوقف هستند یا درون شهر و در فواصل کوتاه فعالیت می‌کنند.

کشاورزیان افزود: بعد از عملیاتی شدن این طرح و صادر شدن بخشنامه ای، از اوایل سال 1396 فعالیت کامیون‌های بالای 35 سال محدود می شود و به تدریج از رده خارج می شوند ، این کار باعث تشویق مالکان کامیون‌های فرسوده برای نوسازی ناوگان خود می شود.

 

تردد ۱۰۰هزار کامیون در سال 97 ممنوع می‎شود

اول مرداد 96 بود که داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و ‏شهرسازی با اعلام این‌که در حال حاضر بیش از ۱۰۰هزار کامیون فرسوده با عمر بالای ۲۵ سال در جاده‌های کشور تردد می‌کنند، افزود: از ابتدای سال ۹۷ به‌احتمال زیاد فعالیت کامیون‌های فرسوده با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهد شد.

کشاورزیان، گفت: تردد این میزان کامیون فرسوده با عمر بالای 25 سال در جاده‌های کشور علاوه بر بالا ‏بردن میزان مصرف سوخت و آسیب‌های مختلف زیست‌محیطی مشکلات زیادی را با خود به‌همراه دارد.

رئیس سازمان راهداری کشور با بیان اینکه تاکنون قانونی برای جلوگیری از فعالیت خودروهای فرسوده وضع نشده، افزود: متأسفانه بیشتر این کامیون‌ها درون‌شهری هستند و از آنجایی که برای حمل بار درون‌شهری نیاز به گرفتن بارنامه نیست، کامیون‌های فرسوده به‌راحتی در داخل شهر فعالیت می‌کنند و اطلاعات دقیقی از آنها در دست نیست.

معاون وزیر راه و ‏شهرسازی تعداد کامیون‌های فرسوده با عمر بالای 25 سال را 100 هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 80 هزار عمر بالای 30 سال، 55 هزار بالای 35 سال، 35 هزار کامیون عمر بالای 40 سال، 7 هزار کامیون عمر بالای 45 سال و 1400 دستگاه نیز عمر بالای 50 سال دارند.

 کامیون های فرسوده قاتل ملت

متاسفانه در امروز و فردا کردن مسئولان، دهها نفر زیر چرخ کامیون های فرسوده له شده و جان می بازند.

وعده مسئولان نسبت به نوسازی و ممنوعیت تردد خودروهای سنگین فرسوده اجرایی نشده و کامیون های بدون ترمز، در شهرها و جاده ها به جان ملت افتاده اند.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار