تابناک تهران معرفی می کند؛
باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ پرندگان کشور است که۲۳ هکتار مساحت دارد و در این مجموعه از پرندگانی نظیر جغد، شاهین، عقاب، طاووس، پلیکان، فلامینگو و...نگهداری می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 07 October 2017
به گزارش تابناک تهران، باغ پرندگان تهران در  منطقه چهار و در ضلع شرقی جنگل لویزان قرار دارد و این باغ در ارديبهشت ماه سال 1392 افتتاح شده است. اين مجموعه اگر چه اولين باغ پرندگان ايرانی نيست اما از بزرگترين و كامل‌ترين آنها به شمار می‌آيد.

اين باغ شامل دو بخش "دشتچر" و "آبچر" است؛ بخش اول شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی  است و "آبچر" نام دارد؛ این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند. 

لازم به ذکر است که 60 ميليارد تومان اعتبار برای ساخت اين مجموعه هزينه شده است.

گونه گياهی

درختان پهن برگ و سوزنی شكل دو گونه گياهی قالب در اين باغ هستند و گل‌های گوناگون نيز به تناسب فصل در محوطه آن كاشته می‌شوند. در كل گونه‌های گياهی اين باغ از گياهان و درختان جنگل لويزان پيروی می‌كند.

گونه پرندگان

6 هزار و 500 پرنده در 55 گونه مختلف در محوطه اين باغ نگهداری می‌شوند كه مهم‌ترين آنها طوطی، اردك، فنج، جغد، شاهين، طاووس، عقاب، داركوب، غاز و لك لك است.

امكانات رفاهی و تفريحی

در باغ پرندگان تهران امكانات رفاهی همچون رستوران، درشكه رانی، آلاچيق، ماشين برقی، زمين بازی كودكان برای بازديدكنندگان تعبيه شده است.

همچنين در اين باغ قرنطينه‌ای برای معاينه پرندگان در نظر گرفته شده كه همه گونه‌هايی كه خود وارد محوطه شده يا مردم قصد اهدای آن را به مجموعه دارند، تحت كنترل قرار گرفته و پس از تاييد صحت و سلامت وارد محوطه باغ می‌شوند.

برای افراد مسن و معلولان به دلیل مشکلات جسمی که دارند، خودروهای کوچک برقی در نظر گرفته شده تا همه قسمت های باغ پرندگان تهران را طی کنند و در هر قسمتی که دوست داشته باشند از راننده بخواهند که پیاده شان کند و پس از بازدید منتظر بمانند تا خودروی برقی دوباره از راه برسد و آنها را سوار کرده و قسمت های دیگر مجموعه را ببینند. 

موقعیت جغرافیایی باغ پرندگان تهران

1-بزرگراه همت به سمت شرق، خیابان هنگام، خیابان 35 متری استقلال، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

 2- بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

گفتنی است که در هر یک از ورودی ها پارکینگ مناسبی قرار گرفته است.

ساعت کار باغ پرندگان تهران همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 6 بعد از ظهر می باشد.


باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ کشور/ گونه های گیاهی این باغ، پیرو جنگل لویزان

باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ کشور/ گونه های گیاهی این باغ، پیرو جنگل لویزان

باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ کشور/ گونه های گیاهی این باغ، پیرو جنگل لویزان


باغ پرندگان تهران، بزرگترین باغ کشور/ گونه های گیاهی این باغ، پیرو جنگل لویزان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
لطفا گزارشی هم از باغ موزه مینیاتور تهیه کنید که نمادهای تاریخی کشورمان در آن قرار داده شده و بسیار فضای زیبا و مناسبی برای خانواده ها می باشد تا در عرض چند دقیقه با نقاط تاریخی کشور آشنا شوند. متاسفانه چون تبلیغ در این باره صورت نمیگیرد بخش زیادی از مردم از آن بی اطلاع هستند. این باغ در منطقه هشت بعد از بزرگراه رسالت نبش مسیر بزرگراه امام علی (جنوب ) قرار دارد. با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار