توسط نجفی صورت گرفت؛
تفاهم نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان میان معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و شهردار تهران به امضا رسید.
کد خبر: ۵۰۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 08 October 2017
به گزارش تابناک تهران، شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان در سازمان محیط زیست، گفت: تعامل خوبی میان شهردای تهران و دولت شکل گرفته و این از برکات دولت تدبیر و امید است. 

"محمد علی نجفی" افزود: این اولین تفاهم نامه رسمی در راستای همکاری دولت و شهرداری است که جای خوشبختی دارد. 

وی اظهار داشت: با تشکیل دولت جدید موارد متعددی از همکاری میان شهرداری و دستگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و اولین همکاری امروز شکل گرفت. 

وی ادامه داد: هدف از امضای این تفاهم نامه بهسازی، سازماندهی و استفاده بهینه و مطلوب از پارک زیست محیطی پردیسان است که می تواند به مسایل زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی برگردد. 

شهردار تهران تصریح کرد: ظرفیت با ارزشی در پارک پردیسان وجود دارد که می توان برای ایجاد فرح احتماعی از آنها استفاده کرد تا هم برای آموزش و هم تفریح مورد استفاده قرار گیرد. 

نجفی گفت: گونه های گیاهی و جانوری ارزشمندی در پارک پردیسان وجود دارد که می توان با همکاری علمی سازمان حفاظت محیط زیست از این گنجینه استفاده بهینه کرد تا شهروندان حداکثر استفاده را از پارک داشته باشند.

شهردار تهران افزود: تا پیش از این اختلاف نظرها و تعصبات دستگاهی موجب زمان بر شدن اجرای بهسازی طرح پارک پردیسان شده بود از این رو از شخص رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواستم تا وادر عمل شود و بر این اساس در کمتر از یک ماه به نتیجه رسید و امضا این تفاهم نامه نتیجه این همکاری و تعامل است.

وی اظهار کرد: هم بخش فضای سبز شهرداری تهران و هم شهرداری منطقه برای اجرای هر چه سریعتر طرح جامع پارک پردیسان مورد حمایت خواهند گرفت.

پارک پردیسان در اولویت سازمان محیط زیست بود 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در این مراسم امضای این تفاهم نامه با تشکر از همکاری شهرداری تهران برای احیای پارک پردیسان، گفت: سازمان محیط زیست یک سازمان فقیری است از این رو به تنهایی از اجرای چنین طرحی بر نمی آید. 

"عیسی کلانتری" افزود: تمام بودجه سازمان کمتر از بودجه یک منطقه شهرداری تهران است از این رو با همکاری شهرداری تهران درصدد بهسازی پارک پردیسان به عنوان ریه های تهران هستیم. 

وی با بیان اینکه کل بودجه سازمان محیط زیست ٥٢٠ میلیارد تومان است، گفت: چون سازمان وضعیت مالی خوبی ندارد از این رو پارک پردیسان در حال از بین رفتن بود بر این اساس در اولین فرصت موضوع بهسازی آن را با شهرداری مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت. 

کلانتری افزود: طرحی در پیش از انقلاب برای پارک پردیسان تهیه شده بود که اکنون دیگر قابل اجرا نیست و قرار است طرحی که در سال ٦٧ تهیه شد، اجرا شود. 


امضای تفاهم نامه میان رییس سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار