رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان بهارستان، گفت: فقدان تصفیه‌خانه فاضلاب در بهارستان سبب به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی در منطقه شده که در صورت دریافت وام بلافاصله کار احداث آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۰۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 08 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "پرویز عبدی" با اشاره به مشکلات به وجود آمده از عدم وجود تصفیه‌خانه در این شهرستان، اظهار داشت: فقدان سیستم جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه در بهارستان سبب شده تا فاضلاب تولیدی در چاه‌های جذبی دفع شوند، که این باعث به خطرافتادن سفره آبی در این شهرستان شده است.

وی در ادامه افزود: بخشی دیگر از فاضلاب‌ها نیز وارد فضای آزاد می‌شوند که ضمن از بین بردن خاصیت خاک‌ها بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی را هم برای ساکنان این منطقه به وجود می‌آورد.

مدیر امور آبفای شهرستان بهارستان سپس با اشاره به دیگر مشکلات به وجود آمده ناشی از نبود تصفیه‌خانه، بیان کرد: کانال‌هایی که در سطح شهر وجود دارند سیمای شهر را زشت جلوه داده، و همچنین بوی نامطبوعی را ایجاد می‌کند که مشکلات بهداشتی بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.

عبدی در ادامه از احداث تصفیه‌خانه در این شهرستان خبر داد و افزود: ساخت تصفیه‌خانه که تلاش داریم در بخش جنوبی شهرستان بهارستان ساخته ‌شود، اکنون در مرحله مطالعه قرار دارد و قرار است برای ساخت آن از یک بانک خارجی وام گرفته شود، که در صورت دریافت وام بلافاصله کار احداث تصفیه‌خانه آغاز می‌شود.

وی به بیان مزیّت‌های احداث تصفیه‌خانه در بهارستان اشاره کرد و گفت: این تصفیه‌خانه، فاضلاب 3شهر این شهرستان را جمع‌آوری می‌کند و مدیریت مناسبی در آب و فاضلاب شهرستان صورت می‌گیرد، و آبی که تا پیش از این غیرقابل استفاده بوده را در بخش کشاورزی، خدمات و فضای سبز شهرداری‌ها و همچنین در بخش صنعت که با کمبود آب مواجه هستند، به کار می‌گیرند.

مدیر امور آبفای شهرستان بهارستان در پایان بیان کرد: احداث سیستم جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و تصفیه‌خانه در بهارستان بدون شک مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی‌هایی که ناشی از رهاسازی فاضلاب در فضای آزاد بوده را برطرف می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار