قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز (دوشنبه) با نیم درصد افزایش به ۱۲۸۲ دلار و ۳۹ سنت رسید.
کد خبر: ۵۰۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 09 October 2017
به گزارشی تابناک تهران، در حالی که افزایش مجدد نگرانی ها در خصوص بلندپروازی های هسته ای کره شمالی موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری های امن در بازار طلا شده و بر بازار دلار سایه افکنده است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز (دوشنبه) با نیم درصد افزایش به 1282 دلار و 39 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز تا بالاترین رقم از 29 سپتامبر تاکنون رسیده بود.

قیمت هر اونس طلای امریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر امروز با 0.8 درصد افزایش به 1284 دلار و 80 سنت رسید.

ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز ثابت بود. به دلیل تمرکز مجدد سرمایه گذاران به ریسک های ژئوپلتیک ناشی از احتمال انجام آزمایش موشکی جدید کره شمالی ارزش دلار نسبت به بالاترین رقم های 12 هفته گذشته که هفته پیش به ثبت رسیده بود کاهش یافته است.

ریسک های زئوپلتیک می تواند تقاضا برای سرمایه گذاری در دارایی های امنی نظیر طلا و ین ژاپن را افزایش دهد.

ساعاتی پس از انکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که «تنها یک چیز» در ارتباط با کره شمالی جواب می دهد، رهبر کره شمالی گفت، تسلیحات هسته ای یک «عامل بازدارنده قوی» بوده که حاکمیت این کشور را تضمین کرده است.

در همین حال، در حالی که خوش بینی هایی نسبت به رشد اقتصادی جهانی ایجاد شده، ارزش سهام در بازارهای آسیایی روز دوشنبه افزایش یافت و ارزش سهام در بازار چین بعد از تعطیلات یک هفتگی در این کشور با رشد همراه بود.

نرخ اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر برای اولین بار در طی 7 سال گذشته به دلیل تاثیرات ناشی از طوفان هاروی و ایرما کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار