رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: حادثۀ پلاسکو تلنگری بود که به این وسیله بتوانیم به نواقص عملکرد خود در بحران ها پی ببریم.
کد خبر: ۵۰۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 09 October 2017
احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سازمان نظام مهندسی ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی دارد که به ظرفیت های بالقوه کمتر توجه شده است.

 صادقی با بیان اینکه  حادثۀ پلاسکو تلنگری بود که به این وسیله بتوانیم به نواقص عملکرد خود در بحران ها پی ببریم،ادامه داد: این نواقص شامل نداشتن متخصصین بحران ، نداشتن پروتکل به هنگام وقوع بحران و همچنین دستگاه‌های تخصصی آواربرداری از ساختمان ‌های بلندمرتبه است.

وی بیان کرد: متأسفانه نهادهای مربوطه تخصص و تجربۀ کافی برای آواربرداری ساختمان های بزرگ و برج ها را نداشته و آخرین تجربۀ ما مربوط به زلزلۀ بم است که شهری کوچک بود و اکثرا ساختمان‌های آن نیز بیش از ۵ طبقه ارتفاع نداشتند.

صادقی با ابراز گلایه از عدم استفاده از تجربیات در سطح بین المللی گفت: ما حتی از تجارب بین المللی استفاده نکرده، اجازۀ ورود سازمان ها و گروه های تخصصی بین المللی را به کشور نداده و حتی درخواستی هم برای ورود گروه های تخصصی در زمینۀ وقوع بحران و برای به اشتراک گذاری تجربیات آنها را نداده ایم. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بعد از امضای تفاهم نامه در جواب سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در خصوص فرسودگی و عدم مقاومت ساختمان وزارت خانه ها، بانک های مرکزی و سایر نهادهای دولتی (به هنگام وقوع زلزله) که به صورت مستقیم با تمام کشور در تماس هستند، چه تمهیداتی اتخاذ کرده است؟ گفت: باید از مالکان آن ساختمان ها سؤال شود.

لزوم ارائه آموزش های بحران به مردم برای کاهش آسیب

حمزه شکیب عضو هیئت مدیرۀ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: این سازمان مسئولیت بحران تهران را در سه حالت قبل ، حین و بعد از وقوع بحران بر عهده دارد.

شکیب ادامه داد: وجود مهندسان کارآمد در سازمان نظام مهندسی می تواند حین حادثه به ما کمک کند.

وی در خاتمه گفت: امروز در شرایط قبل از وقوع بحران هستیم و باید قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد، آموزش های لازم وقوع بحران به مردم داده شود تا حین بحران با آسیب های کمتری مواجه شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار