در مراسم مهر عاطفه‌ها مطرح شد
مدیر کل کمیته امداد استان کمک‌های این نهاد حمایتی و مشارکت مردم و خیران در رسیدگی به دانش آموزان نیازمند را از عوامل مهم این کاهش دانست .
کد خبر: ۵۰۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷ 15 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در مراسم مرحله دوم مهر عاطفه‌ها از کاهش نرخ ترک تحصیل دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در استان خبر‌داد.
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در مراسم برگزاری مرحله دوم مهر عاطفه‌ها که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد،گزارشی از چگونگی برگزاری این جشن در 500 مدرسه استان ارائه داد.
 
 کمک های مردم و خیرین موجب کاهش یک نرخ منفی در کهگیلویه و بویراحمد شد + تصاویر
 
 فرید محبی، مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه وبویر احمد در مراسم برگزاری این جشن که با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و مسئولین شهرستانی برگزار شد، از کاهش نرخ ترک تحصیل دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در استان خبر داد.
وی کمک‌های کمیته امداد و مشارکت مردم و خیران در رسیدگی به دانش آموزان نیازمند را از عوامل مهم این کاهش دانست و افزود: امیدواریم با تدابیر کمیته امداد و کمک مردم خیر و نیکوکار استان شاهد رشد و شکوفایی دانش آموزان نیازمند در تمام مقاطع تحصیلی باشیم.
محبی با اشاره اینکه مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان در مرحله اول جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این مبلغ در سال جاری به یک میلیارد و 300 میلیون تومان برسد.
هادی زارع پور، مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویر احمد در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد برای کمک به دانش آموزان نیازمند، بر روزم نهادینه کردن فرهنگ کمک‌رسانی به دیگران طبق دستورات دینی و سیره ائمه اطهار تأکید کرد.
وی ادامه داد: یکی از خصوصیات کار خیر بزرگ بودن نفس عمل در عین کوچکی کار است زیرا انجام هر کار نیکی هرچند ناچیز اجری مضاعف دارد.
شایسته ذکر است، هشت هزارو 300 دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.
 
 
اجرای ۶۳ پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویر احمد از حمل زکات
در خبری دیگر از کمیته امداد و در جلسه شورای زکات مطرح شد که ۶۳ پروژه عمرانی و ۳۸ پروژه تعمیراتی در سال جاری از محل پرداخت زکات اجرا می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در جلسه شورای زکات که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، توضیحاتی در مورد این واجب شرعی ارائه داد.
فرید محبی، مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در جلسه شورای زکات که با حضور امام جمعه یاسوج، مدیر کل صدا و سیما و جمعی از خبرنگاران برگزار شد، از اجرای ۶۳ پروژه عمرانی و ۳۸ پروژه تعمیراتی در استان خبر داد.
وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری مردم استان یک میلیاردو 800 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کردند.
محبی با بیان اینکه 50 درصد ازمبلغ زکات به محرومین اختصاص داده شده و 50 درصد باقی مانده نیز صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود، ادامه داد: کمیته امداد استان به اعضای ستاد زکات پیشنهاد داد که برای خدمت رسانی بهتر به محرومین 60 درصد از زکات پرداختی مردم برای کمک به نیازمندان هزینه شود.
وی اعلام کرد: 725 روستای استان شرایط پرداخت زکات دارند که از این تعداد فقط 265 روستا به این وظیفه شرعی عمل می‌کنند.
محبی با اشاره به اینکه 123 جلسه شورای زکات در سال جاری برگزار شده، بیان کرد: هم اکنون 533 عامل افتخاری و 31 مبلغ ترویج فرهنگ زکات با این نهاد همکاری دارند.
 وی در توضیح اجرای برنامه‌های کمیته امداد برای ترویج فرهنگ زکات، گفت: با این هدف در سال گذشته چهارهمایش آموزشی-توجیهی- تبلیغی در شهرستان‌ها برگزار شده و 65 هزار پاکت فطریه در استان توزیع شده است.
 
کمک های مردم و خیرین موجب کاهش یک نرخ منفی در کهگیلویه و بویراحمد شد + تصاویر 

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی، امام‌جمعه یاسوج در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با تأکید بر پیروی از دین و شریعت اسلامی برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، پرداخت زکات را از واجباتی دانست که ادای آن موجب گسترش عدالت در جامعه و تعدیل ثروت می‌شود.
وی ادامه داد: با کمک کردن به دیگران و راضی بودن به‌حق خود توازن و عدالت در جامعه به وجود آمده و فقر و تهی‌دستی جای خود را به سعادت و بهروزی می‌دهد.
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار