مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران از وضعیت هشدار در خصوص شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 14 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "علی‌اصغر قرایی‌نژاد" در مراسم افتتاح آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان تهران، اظهار داشت: با شروع فصل سرما در کشور دوباره احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور وجود دارد.

وی افزود: از طرفی نیز شاهد مهاجرت پرندگان مهاجر از مناطق دیگر به کشورمان هستیم به همین منظور در وضعیت هشدار درباره احتمال شیوع مجدد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به سر می‌بریم.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران، بیان کرد: به مرغ داران اعلام شده که مراقبت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند و از جابه‌جایی غیرضروری طیور به شدت خودداری نمایند.

قرایی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به آن که استان های شمالی کشورمان محل اولیه ورود پرندگان مهاجر هستند در معرض شیوع بیشتر آنفلوانزا قرار دارند.

وی گفت: طیور بومی استان ها به دلیل ارتباط با پرندگان وحشی مهاجر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارند. بنابراین به مردم توصیه اکید می‌شود که در صورت سفر به استان های شمالی کشور از خرید طیور بومی و انتقال آن به محل زندگی خود خودداری نمایند.

قرایی‌نژاد درباره برنامه‌های این سازمان برای مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: نظارت های بهداشتی دامپزشکی در استان تهران تشدید می‌شود تا مردم با اطمینان بیشتری نذورات خود را توزیع کنند.

وی همچنین در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون تب برفکی در استان تهران تامین شده است، گفت: تا به امروز 50 درصد از اعتبارات موردنیاز برای انجام عملیات تب برفکی در استان تامین شده و پیگیر تامین مابقی آن هستیم.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران اضافه کرد: واکسیناسیون تب برفکی دو تا سه بار در سال انجام می‌شود که در حال حاضر نیز عملیات در حال انجام است و دولت قول داده که مابقی هزینه‌های لازم را هر چه سریعتر تامین کند.

قرایی‌نژاد درباره وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران، گفت: تاکنون هیچ گزارشی از آلودگی به بیماری تب کریمه و کنگو در استان تهران مشاهده نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار