فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری فرد کلاهبرداری که با سوء استفاده از اطلاعات ناکافی برخی شهروندان، اقدام به انتقال وجه به حساب خود می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 14 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "سردار محسن خانچرلی" در این خصوص، گفت: هفته گذشته یکی از شهروندان منطقه خادم آباد شهریار با مراجعه به مراجع قضایی و پلیس فتا از کسر مبلغ دو میلیون ریال از حسابش خبر داد و خواستار بررسی آن شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران، افزود: در آغاز تحقیقات پلیس از فرد شاکی مشخص شد در روز حادثه ، وی پس از آنکه به دستگاه خودپرداز غیرنقد بانکی «آر. تی. ام» در خادم آباد شهریار مراجعه کرده و پس از کشیدن کارت، به دلیل اطلاعات ناکافی، توقع برداشت وجوه نقد داشته که فرد کلاهبردار با سوء استفاده از این موقعیت و عنوان اینکه دستگاه خراب بوده و پول ندارد در همان حین، فرد فرصت طلب ، مبلغ دو میلیون ریال را از حساب قربانی به حساب خودش منتقل می‌کند.

وی بیان داشت: در ادامه بررسی‌های تکمیلی ماموران پلیس فتا، مشخصات فرد فرصت طلب بدست آمده و در عملیاتی ویژه از سوی پلیس فتا، متهم در  نصیرآباد شهریار دستگیر شد و جهت تحقیقات تکمیلی با هماهنگی مقام قضایی در اختیار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران، افزود: متهم در بازجویی‌های انجام شده اعتراف کرد به صورت معمول در اطراف دستگاه های خودپرداز غیر نقد «آر. تی. ام» در شهرهای نصیرآباد و خادم آباد شهریار کمین می‌کرده و با سوء استفاده از اطلاعات ناکافی برخی افراد بهره بردار خدمات الکترونیکی بانکی، هنگامی که مراجعان جهت انجام عملیات بانکی، بر دستگاه خودپرداز غیرنقد، کارت می کشیدند با عنوان اینکه خراب بوده و پول ندارد، آنها را منصرف کرده و با توجه به اینکه برخی افراد بدون قطع عملیات، باجه خودپرداز غیرنقد را ترک کرده و از فرصت بدست آمده مبالغی را به حساب خودش منتقل می کرده است.

خانچرلی با اشاره به اینکه متهم تاکنون از ۱۰۷ نفر به این شیوه کلاهبرداری کرده و وجوهی به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به حسابش منتقل کرده، بیان داشت: متهم جهت تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس فتای غرب استان تهران بوده و شهروندانی که به این شیوه در مناطق فوق از آنها مبالغی کلاهبرداری شده می‌توانند جهت تشکیل پرونده به پلیس فتای غرب استان تهران مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار