کد خبر: ۵۰۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 15 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، 724 میلیون تومان زکات مستحب در شش‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان میبد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان هزینه شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد به ارائه گزارشی از میزان زکات جمع‌آوری‌شده در این شهرستان طی شش‌ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت.
 به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حسین زین‌الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره به رشد ۲۷ برابری پرداخت زکات در این شهرستان گفت: 724 میلیون تومان زکات مستحب در شش‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان میبد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان هزینه شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره بر ضرورت ترویج و احیای پرداخت زکات بیان کرد: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ زکات، عدالت اجتماعی در جامعه را محقق می‌سازد و آگاهی مردم از منفعت پرداخت زکات، افزایش اقبال مردم برای ادای این فریضه الهی را به همراه دارد و با اجرای این فریضه، زمینه ریشه‌کنی فقر فراهم می‌شود.
وی بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود، افزود: ۱۰۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان هزینه شده است.
زین‌الدینی گفت: زکات جمع‌آوری‌شده برای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، کمک‌معیشت، درمان و مسکن نیازمندان شهرستان میبد اختصاص یافت.
وی بابیان اینکه نیکوکاران شهرستان میبد در اجرای طرح‌های مختلفی با این نهاد همکاری دارند، یادآور شد: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین (حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر (تأمین جهیزیه)، شفا (کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه (بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، شوق زیارت (مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان (کمک به ساخت منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه ازجمله این طرح‌های مشارکتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار