هفته نامه مینودر در تازه ترین شماره خود در گزارشی با عنوان قزوین؛ در جستجوی هویت گمشده اش به نقش زیرساختهای فرهنگی در ساخت نشانه های شهری پرداخته است.
کد خبر: ۵۰۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 16 October 2017
به گزارش تابناک قزوین در این گزارش که به قلم شیما شاهین فر نوشته شده ، آمده است در هفته ای که گذشت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین به بررسی برخی المان های شهری پرداخت.
در این نشست که به ریاست سعید دقیقی رئیس کمیسیون عمران برگزار شد طرح های میدان 22 بهمن ، المان انگور بلوار تاکستان ،سبزه میدان مینودرو ... مورد بررسی قرار گرفت.
در بخشی از این گزارش به انتقاد دقیقی از اجرای المان انگور بلوار تاکستان اشاره شده و به نقل از وی آمده است با توجه به ادامه تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع) و تکمیل رینگ خارجی شهر، دلیلی برارائه طرح جدید و ایجاد هزینه طراحی و اجرا نداشتیم بلکه باید قبل از طراحی توسط سازمان مربوطه و مشاورین استعلام گرفته می شد و بعد طراحی صورت می‌گرفت.
نگارنده این مطلب در بخس دیگری از گزارش خود به انتقاد سید مهدی خطیبی معمار با تجربه قزوینی اشاره کرده وبه نقل از وی نوشته است امروزه آنچه که ما در نشانه ها در میادین و فضاهای شهری به کار می بریم الگوبرداری از المان سازی در غرب است و به تدریج به عنوان یک حجم تزیینی ایجاد شده است.
در بخش دیگری از این گزارش نیز به نقل از مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در رابطه با انتقادات وارده به میدان سید حسن نصرالله و واکنش های مردمی آمده است : این میدان توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری اجرا شد و طراحی آن را هم سازمان خدمات طراحی برعهده داشت اما در حال حاضر در شورای کارشناسی موضوع آن تحت بررسی است تا بتوانیم با اصلاحاتی در این زمینه ذهنیت مردم را تغییر دهیم.
هفته نامه مینودر در این شماره همچنین در یادداشتی با عنوان ضررهای طلایی ، به زیان های ناشی از خرید و فروش ناآگاهانه طلا و جواهرات و سنگ های قیمتی پرداخته است.
در این گزارش مرضیه اردکانی خبرنگار مینودر با رییس اتحادیه طلا و جواهر قزوین گفتگو کرده و به نقل از وی نوشته است قزوین اولین استانی بوده است که طی یک اقدام ابتکاری در راستای طرح یکسان سازی نرخ طلا و جواهر با همکاری اعضای صنف اتحادیه اقدام به نصب دستگاه هایی در مغازه اعضا کرده است که در تابلوی آن قیمت طلا به صورت آنلاین در معرض رویت مشتریان قرار می گیرد و با توجه به مصوبه کمیسیون نظارت، هنگام صدور پروانه کسب نصب این سیستم الزامی می باشد و این کار صرفا به دلیل حمایت از حقوق مصرف کننده انجام گرفته است.
فرج زاده ها افزوده است :اگر نگاه سرمایه ای به طلا و جواهر داریم بهترین گزینه برای سرمایه گذاری سکه است زیرا سکه اجرت ساخت ندارد و شامل مالیات ارزش افزوده هم نمی شود لذا در هنگام فروش به نسبت طلا و جواهر سود بیشتری دارد.
حیات شهر قزوین وابسته به باغستان سنتی است به نقل از استاندار قزوین، ثبت نام 500نفر در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین و برگزاری اولین نمایشگاه خانه ایرانی،کالای ایرانی در قزوین از دیگر عنوان های این شماره هفته نامه مینودر است.
هفته نامه مینودر با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی و هنری مینودرفیروزه ای و مدیر مسئولی زهرا اصل بیگی منتشر می شود.
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار