روحانی مطرح کرد؛
رییس جمهوری گفت: از نظر سیاسی نیز تنها ماندن دولت فعلی آمریکا در ضربه زدن به برجام و یک صدایی جامعه جهانی به ویژه اروپا و سایر ارکان ۱+۵ در حمایت از برجام و ادامه همکاری ها با ایران دستاوردی دیگر برای ایران اسلامی است.
کد خبر: ۵۰۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸ 16 October 2017
 به گزارش تابناک تهران، "حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی" عصر امروز (دوشنبه) و در دیدار صمیمی با نمایندگان جامعه روحانیت مبارز، ضمن تشکر از حضور و ارتباط خوب اعضای این تشکل با مجموعه دولت افزود: دولت و دستگاه های اجرایی به استمرار رابطه صمیمانه و همکاری علما و روحانیت دلسوز، اهتمام ویژه دارد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی، از جمله فرهنگ عمومی، سبک زندگی و نیز فضای مجازی تاکید کرد: دولت با حساسیت خاص و با روش های علمی و تعاملی در پی مدیریت مسایل فرهنگی و از جمله فضای مجازی است به نحوی که هم دسترسی مردم به اطلاعات و خدمات این شبکه ها ادامه یابد و هم ارزشهای اسلامی و اخلاقی و فرهنگ ملی کشور آسیب نبیند.

روحانی با تشریح شرایط اقتصادی کشور و ابعاد درآمدی و هزینه ای آن، لزوم همدلی و همراهی قوا، ارکان نظام و نهادها برای تامین امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی، حمایت واقعی از بخش خصوصی و ساماندهی به مشکلات باقیمانده اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

رییس شورای عالی امنیت ملی، برجام را موفقیتی ارزشمند و حاصل اجماع ملی، حمایت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به گشایش ها و فرصت های ایجاد شده، رفع تحریم ها، حل تدریجی مشکل مراودات بانکی و حجم قابل توجه سرمایه گذاری خارجی و اعتبارات اختصاص یافته از سوی کشورهای مختلف جهان، افزود: از نظر سیاسی نیز تنها ماندن دولت فعلی آمریکا در ضربه زدن به برجام و یکصدایی جامعه جهانی بویژه اروپا و سایر ارکان ۱+۵ در حمایت از برجام و  ادامه همکاری ها با ایران دستاوردی دیگر برای ایران اسلامی است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود یاد بزرگان فقید جامعه روحانیت مبارز از شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر تا حضرات آیات موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی و مهدوی کنی رحمت الله علیهم را گرامی داشت.

روحانی همچنین با تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) ابراز امیدواری کرد که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو بزودی به مجلس معرفی شوند.

در این جلسه صمیمی، نمایندگان جامعه روحانیت مبارز ضمن تبریک انتخاب مجدد روحانی به ریاست جمهوری؛ تقدیر از تلاشها و زحمات مجموعه دولت در عرصه های سیاست خارجی، سیاسی، اقتصادی و خدمات اجتماعی؛ و همچنین تشکر از مواضع قاطعانه سریع رییس جمهور در برابر قدرتهای زیاده خواه و از جمله پاسخ به سخنرانی اخیر رییس جمهور آمریکا محورهای زیر را مورد تاکید قرار دادند:

- جامعه روحانیت موفقیت دولت را موفقیت خود و نظام می داند و در مسیر پیشرفت کشور حامی و در کنار دولت خواهد بود.

- تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی دستگاه های اجرایی و علما و روحانیت در سراسر کشور

- لزوم توجه به دغدغه های فرهنگی و اجتماعی و تلاش عالمانه برای رفع نگرانی ها خانواده ها در فضای مجازی

- لزوم اتخاذ سیاستهای یکپارچه و استحکام در مدیریت فضای علمی و دانشگاهی و نیز معرفی سریعتر دو وزیر کابینه

- حمایت از برجام به عنوان اقدامی موثر در اقتدار ملی و وحدت عمومی و تقدیر از تلاش دولت و مذاکره کنندگان

- تقدیر از تلاشهای دولت در مهار تورم و ثبات اقتصادی و تاکید بر ایجاد هرچه سریعتر رونق در تمام بخش های اقتصادی

- ادامه برنامه های ارزشمند دولت در توجه به معیشت عمومی، رسیدگی ویژه به مستمندان و مستمری بگیران

- تقدیر از جهت گیری منابع بانکی به سمت حمایت از تولید و اشتغال و تاکید بر ضرورت اصلاح  نظام بانکی کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار