چندی پیش، تصویری ترسناک در اینترنت وایرال شد. این تصویر دختربچه ای را در خیابانی نشان می داد که در آب هایی به رنگ خون ایستاده بود. این عکس را عکاس مستند بنگلادشی به نام Nasif Imtiaz در داکا گرفته بود؛ در حقیقت چنین شرایطی بعد از یک مراسم قربانی بزرگ در عید قربان و به دنبال آن باران های سنگین و سیستم ناکارآمد جمع آوری آب های سطحی ایجاد شده و خیابان های پایتخت بنگلادش را تبدیل به «رودخانه های خون» نمود.
کد خبر: ۵۰۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 17 October 2017

مراسم سالانه ی عید قربان یا Eid al-Adha، دومین عید بزرگ مسلمانان بعد از عید فطر است. در این عید یکی از داستان های قران به یاد آورده می شود که در آن خداوند از ابراهیم می خواهد که برای اثبات بندگی خود، فرزندش را قربانی کند. آن هنگام که ابراهیم چاقو را بر گردن پسرش می گذارد، خداوند مداخله کرده و او را از این کار باز می دارد و در عوض گوسفندی قربانی می شود.

هر سال در عید قربان، خانواده های مسلمان در عید قربان و طی مراسمی حیواناتی از جمله بز، گاو و بوفالو را در تعداد بسیار زیاد قربانی می کنند. گوشت حیوان قربانی شده در ادامه به سه قسمت تقسیم می شود: طبق رسم یک قسمت آن به افراد فقیر و نیازمند داده می شود، بخش دیگر به دوستان، آشنایان و همسایگان و باقی نیز برای خود خانواده باقی می ماند.

بر طبق گزارش BBC،  سال گذشته در داکا 100 هزار حیوان قربانی شدند. مقامات این کشور صدها نقطه ی مشخص را برای این مراسم قربانی تعیین می کنند تا تمیز کردن خون و لاشه ی حیوانات آسان تر باشد، اما ساکنان داکا معمولا توجهی به این مکان ها نشان نداده و بسیاری از آنها مراسم قربانی را در خیابان ها یا پارکینگ خانه ی خود انجام می دهند. این موضوع باعث می شود که همیشه جریان زیادی از خون در خیابان ها جاری باشد و صحنه های وحشتناک اینچنینی را ایجاد کند.





منبع: amusingplanet
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار