جمعی از اهالی و ساکنان روستای محمدآباد قرچک با حضور در جلوی فرمانداری نسبت به بلاتکلیفی روستا و دخالت‌های بخشدار در کار شورا و انتخاب دهیار این روستاها تجمع و اعتراض کردند.
کد خبر: ۵۱۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 18 October 2017

چندی است که عدم انتخاب دهیار در روستای محمدآباد قرچک و اصرار بخشدار به انتخاب دهیار خاص مردم را با مشکلات زیادی همراه کرده است؛ این در حالی است که شورا موظف است ظرف مدت 15 روز پس از آغاز دوره فعالیت قانونی با توجه به مفاد ماده 51 آیین‌نامه شورا، فردی را به عنوان دهیار انتخاب و به منظور صدور حکم و کارت دهیاری به بخشداری محل معرفی کنند.

در روستای محمدآباد شهرستان قرچک انتخاب دهیار طبق این ماده با اکثریت آراء به عزل دهیار فعلی صورت گرفته اما بخشدار اصرار به ابقای دهیار قبلی دارد؛ از اینرو وضعیت فعلی روستا مشخص نیست؛ همچنین دهیار فعلی محمدآباد طبق تبلیغاتی که در زمان انتخابات انجام داد و پرچمی را جهت حمایت از کاندیدای خاص برافراشته بودند، طبق قانون پرونده‌ای علیه ایشان صورت گرفته و جریمه شده است.

سه عضو شورای این روستا نامه‌ای برای دخالت‌های بخشدار به مسئولان مربوطه جهت پیگیری ارائه کرده‌اند و ساختمان دهیاری بنا به تشخیص دادستان پلمپ شد که حاشیه‌های این مسئله زیاد و خبرهای مبنی بر سیاسی‌بازی دهیار محمدآباد و بخشدار قرچک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

مردم روستای محمدآباد که با آگاهی کامل اعضای شورا را انتخاب کرده‌اند تا به مسائل روستا رسیدگی کرده و یک دهیار خوب انتخاب کنند؛ به تشخیص اعضای شورا، دهیار در برآورده کردن خواسته مردم ناتوان بوده است و باید دهیار جدید انتخاب شود.

یکی از اهالی روستا محمدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: شورا را مردم روستا انتخاب کرده‌اند تا به امور روستا رسیدگی کنند و آنان لازم دیدند که یک دهیار جدید انتخاب کنند، چرا بخشدار مخالفت می‌کند، مگر ایشان در روستای ما زندگی می‌کنند، رأی شورای ما رأی کل مردم روستا است.

خانم دیگری از اهالی روستا در ادامه بیان کرد: از وقتی که این اختلاف‌ها ایجاد شده و دهیاری پلپ شده رسیدگی در روستا انجام نمی‌شود و مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

یکی دیگر از اهای روستای محمدآباد اظهار داشت: ما رأی دادیم که نمایندگان ما برای روستا و مردم کار کنند و به دنبال رفع مشکلات باشند، دهیاری این روستا باید فارغ از کارهای سیاسی باشد و به قوانین اسلام احترام بگذارد و مواضع شرعی را رعایت کند.

محمد فتاحی عضو شورای روستای محمدآباد شهرستان قرچک نیز در این مورد به خبرنگار تسنیم گفت: طبق قانون انتخابات هیئت رئیسه شورای روستاها در سراسر کشور برگزار شد و به دلیل برخی سیاسی‌کاری‌ها این انتخابات در روستای محمدآباد برگزار نشد.

وی ادامه داد: در ابتدای شهریور انتخاب سنی هیئت رئیسه در شورای روستای محمدآباد برگزار شد و با توجه به اینکه آقای شقاقی 16 سال به صورت متوالی ریاست شورا را به عهده داشته است و در زمان انتخاب شورای روستا نیز شقاقی از بخشدار خواست که دقایقی اعضای شورا با هم تنها باشند که بخشدار اعلام کرد قبلاً باید تصمیم‌گیری خود را انجام می‌دادید.

عضو شورای روستای محمدآباد تصریح کرد: در حین اجرای انتخابات هیئت رئیسه یکی از کارمندان بخشداری، یکی از اعضای شورای روستا را به بیرون از اتاق فراخوانده و تهدید کرد که اگر خواسته بخشدار اجابت نشود، مغازه‌های شما در روستای محمدآباد تخریب خواهند شد

فتاحی با بیان اینکه طبق قانون انتخابات ناظر فرمانداری باید حضور داشته باشد و در تمام انتخابات‌های روستاهای قرچک هیچ ناظری از فرمانداری حضور نداشته است بیان کرد: در آن انتخابات رئیس، نائب‌رئیس و منشی اول با اکثریت آرا انتخاب شدند و پس از آن نیز بخشدار اعلام کرد که نماینده شورا در شورای بخش چه کسی خواهد بود که اعلام کردیم که بین ما سه نفر انتخاباتی صورت گرفته و به صورت مکتوب به بخشداری اعلام خواهد شد.

وی عنوان کرد: بخشدار قرچک در جلسه مذکور بلند شده و اعلام کرد فردی که من اعلام می‌کنم باید به عنوان نماینده روستا به شورای بخش معرفی شود، از سوی دیگر باید فرد موردنظر من را به عنوان دهیار معرفی کنید در غیر این صورت بنده این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسم.

عضو شورای روستای محمدآباد خاطرنشان کرد: اکثریت اهالی روستای محمدآباد از ناکارآمدی دهیار قبلی روستا ناراضی هستند و بخشدار اصرار دارد که همان خانم باید دهیار باشند، در صورتی که طبق قانون در این روستا فردی باید دهیار باشد که مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشد ولی خانم مدنظر بخشدار دارای مدرک دیپلم هستند.

فتاحی با بیان اینکه متأسفانه در هفت روستای قرچک به همین شکل بوده و بخشدار دهیارانی که مدنظرخود بوده است را به عنوان دهیار یا رابط شورای بخش معرفی کرده است تأکید کرد: بخشدار به صراحت به بنده اعلام کرده است که شما به رئیسی رأی داده‌اید و مخالف جریان آب حرکت کردید در صورتی که بنده نیرویی می‌خواهم که هم سو با ما باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار