رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان میبد گفت: مردم میبد سالانه سه میلیارد تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 21 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»،محمود اسدزاده بابیان اینکه بازسازی امکان متبرکه در شهرهای عراق تماماً توسط مردم ایران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین گنبد طلا در سامرا با 33 خشت طلا توسط مردم ایران بازسازی‌شده است.

اسد زاده با اشاره به اینکه 14 غرفه در سامرا و همچنین اجرای نورپردازی حرمین کاظمین توسط مردم استان یزد صورت گرفته است عنوان کرد: هم‌اکنون مردم شهرستان میبد مشغول بازسازی حرم امامزاده سید محمد در مسیر سامرا هستند و کار نماسازی این حرم در حال اجرا است.

وی پروژه صحن حرم حضرت زینب در کربلا که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران را یکی از ده‌ها پروژه بزرگ دانست و افزود: امروز کشور ما و حتی ا مردم استان یزد این توفیق را داشته‌اند در این امر مهم شرکت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات میبد تصریح کرد: شهرستان میبد رتبه اول در کل استان در جهت بازسازی عتبات عالیات دارد و هرسال بیش از سه میلیارد از بودجه این شهرستان صرف بازسازی عتبات می‌شود. هم‌اکنون بیش از صد بانوی قالی‌باف در حال بافت قالی جهت فروش و تأمین هزینه جهت بازسازی عتبات عالیات هستند.

رئیس اسبق حج و زیارت استان یزد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اکنون کار ویژه‌ای در کربلا در حال انجام است گفت: ساخت صحن بزرگ بیت‌المقدس در مساحتی به میزان 224 هزار مترمربع در شهر کربلا است که این پروژه بزرگ در 10 سال آینده به اتمام می‌رسد.

اسد زاده در ادامه با توضیح اینکه این پروژه بزرگ بیت‌المقدس شامل چهار صحن هرکدام به مساحت 56 هزار متر است گفت: ساخت اولین صحن به مساحت 56 هزار متر هم‌اکنون در حال انجام است که حدفاصل بین قتله گاه و مقام حضرت زینب هست که مجموعاً 500 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و همچنین صحن حضرت علی‌اکبر که در سال آینده شروع می‌شود و صحن سوم صحن حضرت مهدی در مقام صاحب‌الزمان و صحن چهارم حضرت ابوالفضل علیه‌السلام که مجموع این چهار صحن پروژه بیت‌المقدس است.

این مقام مسئول همچنین از ساخت یک گنبد جدید در کرمان خبر داد و گفت: این گنبد در حال ساخت حدود 7 متر ارتفاع گنبد امام حسین (ع) را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌غیراز بازسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی بنا به فرموده رهبر انقلاب کار پشتیبانی و هماهنگ‌کننده مراسمات اربعین حسینی را بر عهده دارد که مجموعاً در استان یزد در سال گذشته 30 هزار نفر و امسال 50 هزار نفر سهمیه اعزام به مجموعه پشتیبانی جهت راهپیمایی اربعین راداریم که از شهرستان میبد شش هزار نفر جهت پشتیبانی اعزام می‌شوند.

رئیس اسبق حج و زیارت استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد سه موکب رسمی شناسنامه‌دار در کشور عراق دارد و یک مجموعه مدرسه صدر در نجف دارد گفت: زائران اربعین می‌توانند به این موکب‌ها که در کربلا همچنین نجف اشرف صحن حضرت زهرا است مراجعه کنند و شهرستان میبد نیز دارای سه پایگاه است که یکی روبرو هتل هنری در کربلا و یک موکب بین‌راهی در هفت کیلومتری شهر کربلا که اهالی فیروزآباد میبد تجهیز کردند و همچنین موکب دانشگاه علوم پزشکی استان که در ستون 1407 واقع‌شده است که زائران عزیز می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان میبد مهم‌ترین نیاز این مجموعه‌ها را پتو دانست و تأکید کرد: در سال گذشته در شهرستان میبد تعداد 20 هزار پتو ارسال شد و امسال با توجه به افزایش زائران این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد و البته مردم می‌توانند در تأمین این جنس مشارکت لازم را انجام دهند.

اسد زاده در پایان سیاست‌های اصلی ستاد بازسازی عتبات از مجموعه پشتیبانی راهپیمایی اربعین حسینی را وحدت و یکپارچگی بین مردم عراق دانست و تصریح کرد: تمام موکب‌های ایرانی بین موکب‌های عراقی است و نباید فراموش کنیم که شور و اشتیاق مردم عراق در اربعین است و ما باید در این ایام و شور و اشتیاق و مهمان‌نوازی مردم کشور عراق درس بگیریم امیدوارم کسانی که عازم هستند سفری بی‌خطر داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار