مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی ۲ مددسرای جدید در مناطق ۶ و ۲۱ طی روزهای آتی، خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 21 October 2017
 به گزارش تابناک تهران، "رضا قدیمی" با اشاره به مسوولیت مدیریت شهری در راستای تامین زیرساخت برای نگهداری و حمایت از افراد بی خانمان، اظهار داشت: همان طور که بارها اعلام شد شهرداری تهران با ایفای نقش تسهیلگر در حوزه آسیب های اجتماعی تلاش می کند تا از عریان شدن آسیب ها در جامعه بکاهد.

وی افزود: بر این اساس، در نظر گرفتیم تا در آستانه فصل سرما با راه اندازی یک مددسرای دائمی در منطقه ۲۱ و یک مددسرای اضطراری در منطقه ۶، زیرساخت های نگهداری از افراد بی خانمان را توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر آغاز به کار مددسراهای اضطراری از ابتدای آذرماه، عنوان کرد: با افتتاح دو مددسرای جدید، تعداد مددسراهای دائمی به ۱۴ مرکز و مددسراهای اضطراری به ۴ مرکز افزایش پیدا می کند.  

قدیمی در ادامه با اشاره به مشارکت گسترده سازمان های مردم نهاد در اداره مددسراها تصریح کرد: با وجود تاکید بر مشارکت سمن ها در سال های گذشته، هیچ گاه دستورالعمل مشخصی برای این همکاری در زمینه نگهداری از افراد بی خانمان تدوین نشده بود. امسال اما برای اولین بار مشارکت ۲۰ درصدی سازمان های مردم نهاد در این خصوص قید شد.

وی گفت: به این معنی که برخلاف سال های گذشته که هزینه نگهداری مددجویان به طور کامل از سوی شهرداری پرداخت می شد، امسال ۲۰ درصد از هزینه نگهداری هر مددجو بر عهده سازمان های مردم نهاد است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه هر سازمان مردم نهاد مسئولیت مشارکت در اداره یک مددسرا را برعهده می گیرد، گفت: قرار است برای اولین بار با مشارکت ۱۸ سازمان مردم نهاد اقدامات مربوط به نگهداری و ساماندهی افراد بی خانمان را انجام دهیم.

قدیمی در پایان به فعالیت مددسرهای سیار در شب های سرد زمستان پرداخت و تاکید کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با شب های سرد زمستان و احتمالاً کمبود فضا برای اسکان آسیب دیدگان، اتوبوس هایی را تحت عنوان مددسراهای سیار در کلونی های آسیب مستقر خواهیم کرد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار