معاون سیاسی فرماندار آبادان خبر داد:
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان از پیش بینی سند برنامه ریزی راهبردی برای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 21 October 2017
به گزارش مهر _ منطقه خوزستان، ریاض فرحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این فرمانداری بر اساس وظیفه ذاتی اش، یک سند برنامه ریزی راهبردی را برای شهرستان آبادان در نظر گرفته است، گفت: با توجه به افزایش محدوده منطقه آزاد اروند به شهرستان آبادان (یعنی یک بخش روستایی و یک بخش شهری)، سعی کرده تا برای حفظ توازن و تعادل موجود، تمام اعتبار تملک دارایی را در بخش روستایی هزینه کنیم ضمن آنکه در بخش شهری نیز از اعتبارات و برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند استفاده می کنیم تا به این ترتیب به یک توازن و تعادل منطقه ای در شهرستان آبادان برسیم. 

وی با بیان اینکه رسالت تاریخی و بی بدیلی امروز بر عهده تک تک ما است، افزود: همگی باید در تحولات اجتماعی که منجر به افزایش سطح رضایتمندی مردم می شود نقش خود را به خوبی ایفا کنیم و این نقش قابل دیدن و تحلیل است. 

فرحانی اظهار کرد: اگرچه در چهار ساله دولت روحانی، دو برابر هشت ساله دولت نهم و دهم در شهرستان آبادان اعتبار هزینه کردیم اما به دلیل عدم مشارکت مردم در حوزه های مختلف هنوز نتوانسته ایم به رضایتمندی اجتماعی دست پیدا کنیم.  

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان گفت: چنانچه مردم در فرایند تغییر و تصمیم سازی مشارکت نکنند اگر میلیاردها هم هزینه شود مثل آنست که هیچ اتفاقی نیفتاده است. 

فرحانی افزود: انتظار می رود تا با استفاده از نعمتهایی که در آبادان و خرمشهر وجود دارد همچون نیروی انسانی، قانون مستقل (به دلیل منطقه آزاد) و شناختی که افراد از یکدیگر دارند، ضمن افزایش ارزش افزوده، در زمینه تولید و توزیع قدرت و ثروت نیز از آنها بهره ببریم. 

وی از منطقه آزاد اروند به عنوان فرصتی بی بدیل برای آبادان و خرمشهر نام برد و اظهار کرد: انتظار می رود تا همگان قدر کارهای انجام شده را بدانند، نقد کنند، برنامه بدهند و در این نقد و برنامه ها ما را نیز همراهی کنند. 

فرحانی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی و کارهای انجام شده در این حوزه یکی از مهمترین مباحث در حوزه رضایتمندی اجتماعی است، تصریح کرد: اگرچه همواره انتقاداتی در حاشیه برنامه ها از سوی افراد مختلف به مسئولان در زمینه ضعف در کارکرد وجود دارد و در این نیز شکی وجود ندارد، اما واقعیت مسئله این است که تغییر رضایتمندی اجتماعی یک شبه و با تخصیص یک اعتبار و یا صدور یک بخشنامه شکل نمی گیرد. 

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان گفت: در سی سال پیش برخی از مناطق به ویژه در روستاها خالی از سکنه بود اما در یک استمرار زمان، برنامه مشخص و ارائه خدمات، شاهد سکونت جمعیتی هستیم که از قدردان فعالیتهای مدیران  نیز هستند. 

فرحانی با تاکید بر اینکه انجام تغییرات و بهبود و ارتقای سطح رضایتمندی اجتماعی با تاکید بر مشارکت همگان در یک برنامه مشخص مبتنی بر تفاهم و تعامل شکل می گیرد، افزود: اراده دولت و نظام بر این است که شهرهای آبادان و خرمشهر و روستاها در برخی برنامه ها پایلوت کشور شوند، امروز به برکت و مشارکت همگان و فرصت منطقه آزاد اروند، قرار است منطقه آزاد نقش و بدیلی از پالایشگاه در سال ۱۳۰۰ باشد که پس از شکل گیری آن و گذشت ۴۰ سال، آبادان دروازه مدنیت و تکنولوژی جدید شد را ایفا کند، برای آن بایستی همگی این مسیر را طی کنیم و برای آن نیاز به تعامل، همراهی و  برنامه ریزی داریم. 

وی اظهار کرد: مدیران در انجام کارها هیچگاه دولت را در مقابل خود نبینند بلکه در تعامل و تفاهم با یکدیگر باشند، در غیر این صورت در تقابل، هزینه های ریالی و اعتبارات مورد نیاز برای انجام پروژه ها به مراتب بالاتر می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار