سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت، گفت: ۱۳۱ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۶۳ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۱۶ مجری طرح‌ اشتغال کمیته امداد شهرستان پاکدشت در شش‌ماهه نخست امسال پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۵۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 21 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "مجتبی عبداللهی" با اعلام اینکه اکنون 279 خانوار تحت حمایت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند گفت: ۱۳۱ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۶۳ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۱۶ مجری طرح‌ اشتغال این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال پرداخت‌شده است.  

وی افزود: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط لازم برای استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه‌های اجتماعی می‌کند. 

عبداللهی ارائه خدمات بیمه‌ای به مددجویان تحت حمایت را گام مهمی برای رفع مشکلات آنها عنوان کرد و گفت: حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود تا مددجویان بعد از سن بازنشستگی از سازمان تأمین اجتماعی  مستمری دریافت کنند.  

سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت با اشاره به تأثیر مثبت بیمه تأمین اجتماعی در توانمندی مددجویان تحت حمایت، افزود: با توجه به اینکه کمیته امداد به دنبال ارائه خدمات مؤثر برای توانمندی خانوارهای تحت حمایت است به‌این‌ترتیب اجرای طرح بیمه اجتماعی می‌تواند مؤثر باشد. 

وی همچنین به اجرای برنامه حمایتی توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلابه سوءتغذیه گفت:  سوءتغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند ازاین‌رو کمیته امداد توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

عبداللهی بابیان اینکه ماهیانه سبد کالا به ارزش 74 هزار و 200 تومان تحویل خانواده‌های دارای فرزند مبتلابه سوءتغذیه می‌شود؛ افزود: خانواده‌های دارای کودکان کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد برای این طرح هستند سبد غذایی خود را تهیه می‌کنند.

سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت افزود: هر کودک از زمان ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش‌ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب پایش رشد آن به طور کامل انجام و شرایط رفع سوءتغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک‌ساله محرز شود.

وی بابیان اینکه با اجرای این طرح کودکان کمتر از پنج سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می‌شود، افزود: برای۳۲ کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد شهرستان پاکدشت  ۱۱ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان  در شش‌ماهه نخست امسال  هزینه شده است.

عبداللهی بابیان اینکه شناسایی  و معرفی کودکان کمتر از پنج سال دچار مشکل سوءتغذیه توسط شبکه بهداشت و درمان با همکاری این نهاد در سطح شهرستان انجام می‌شود، عنوان کرد: اگرچه تعداد زیادی از این کودکان تحت حمایت کمیته امداد نیستند اما سیاست‌های این نهاد به سمتی پیش می‌رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأیید سوءتغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوءتغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

سرپرست کمیته امداد شهرستان پاکدشت گفت: سوءتغذیه ازجمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد؛ عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار