حرف و حدیث های زیادی در مورد مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تا کنون منتشر شده است. در شورای شهر گذشته موافقت شد که مدیریت بهره برداری نمایشگاه شهر آفتاب و بخشی از سهام فروشگاه های شهروند به بانک شهر واگذار شود اما این واگذاری تاکنون متوقف شده است.
کد خبر: ۵۱۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 21 October 2017
به گزارش تابناک : حرف و حدیث های زیادی در مورد مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب تا کنون منتشر شده است. در شورای شهر گذشته موافقت شد که مدیریت بهره برداری نمایشگاه شهر آفتاب و بخشی از سهام فروشگاه های شهروند به بانک شهر واگذار شود.

از این رو برخی اعضای شورای شهر چهارم به این واگذاری اعتراض کردند؛ رحمت الله حافظی، عضو شورای چهارم در این خصوص گفته بود که روزي فروشگاه شهروند و شهر آفتاب را به فروش گذاشتند؛ به‌رغم مخالفت‌هاي زياد اعضا، شهرداري تهران، سه ماه، با لابي توانست نظرات موافق را به خود جلب كند. اين طرح در جلسه‌ای با نمايندگان شهرداري به رأي گذاشته شد و به تصويب رسيد. معتقدم فروش شهروند و شهرآفتاب فروش سرمايه‌هاي شهر تهران بود. شهرداري از بانك شهر پول قرض گرفته بود و در بازپرداخت آن مانده بودند بنابراين اينها را به حراج گذاشتند در قرارداد نمايشگاه شهر آفتاب مبلغي حدود‌ هزار ميليارد تومان لحاظ كردند در حالي ‌كه در شورا بيش از اين مبلغ مصوبه داشتند؛ يعني حدود‌ هزار و ٦٠٠ يا ‌هزارو ٧٠٠ ميليارد تومان براي آن هزينه كردند. 

در راستای سرنوشت نمایشگاه شهر آفتاب به سراغ عضو کنونی شورای شهر تهران رفتیم و از او در این باره پرس و جو کردیم. مجید فراهانی، عضو کمیسیون و برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص واگذاری های نمایشگاه شهر آفتاب گفت: بنا بود شهر آفتاب در شورای قبل بابت بدهی ها به بانک شهر واگذار شود اما با توجه به قیمت گذاری پایین، این واگذاری تا کنون متوقف مانده است.

وی ادامه داد: اگر شهر آفتاب ساماندهی شود یکی از منابعی است که می توان از آن طریق برای نمایشگاه های مختلف استفاده شود و بار ترافیکی نمایشگاه سئول کم شود و همچنین بخشی از منابع پایدار تمهید شود اما معتقدیم همچنان باید بررسی شود و اگر قیمت گذاری مناسبی بر شهر آفتاب صورت بگیرد اولویت واگذاری خواهد بود.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار