مدیر کمیته امداد شهرستان قرچک، گفت: هزار و 724 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرچک بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۵۱۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 21 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمدرضا غضنفری" با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار و 724 زن سرپرست تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهار داشت: زنان سرپرست خانواری که به دلیل فوت سرپرست، طلاق و یا غیبت همسرانشان ، نان آور خود را از دست داده و دارای درآمد قابل توجهی نباشند و از هیچ دستگاه دولتی مستمری دریافت نکنند با داشتن شرایط لازم، تحت حمایت این نهاد قرار گرفته و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آنان مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

وی از جمله مشکلاتی که زنان سرپرست خانوار با آن مواجه هستند را مشکلات اقتصادی و نداشتن سرپناه مناسب، محدویت های اجتماعی و خانوادگی، موانع ازدواج مجدد، مشکلات عاطفی و تنهائی، مشکلات آموزشی و مهارتی عنوان کرد و افزود: این نهاد با برگزاری همایش های تخصصی، اردوهای زیارتی، آموزشی، برنامه های آموزش خانواده، ایجاد زمینه های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده است.

غضنفری با بیان این که بانوان سرپرست خانوار در سنین ۳۵ تا ۵۰ سال مشمول دریافت خدمت حق بیمه هستند، افزود: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان با هدف تأمین آتیه و بهره مندی آنها از مستمری بازنشستگی انجام می شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان قرچک، افزود: در شش ماهه نخست امسال بیمه 398  نفر از قالیبافان و مددجویان مشمول بیمه اجتماعی شهرستان قرچک با اعتبار 17 میلیون و 665 هزار تومان به حساب تامین اجتماعی واریز شد.

غضنفری با اشاره به شرایط بیمه ای برای زنان سرپرست خانوار روستایی، گفت: بانوانی که دارای طرح های اشتغال همچون گلیم بافی و فرش بافی باشند تحت پوشش بیمه ای اجتماعی قرار می گیرند و از مزایای آن بهره مند می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار