کد خبر: ۵۱۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 23 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، 43 درصد زکات جمع‌آوری‌شده درزمینهٔ ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه و 57 درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان یزد در شش‌ماهه نخست سال 96 اختصاص یافت.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گزارشی از میزان زکات پرداختی توسط نیکوکاران یزدی در شش‌ماهه نخست سال جاری ارائه کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان یزد با اشاره به رشد 2,4 برابری پرداخت زکات در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 750 میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر زکات واجب جمع‌آوری‌شده مربوط به اقلام گندم و خرما بوده است، بیان کرد: 43 درصد زکات جمع‌آوری‌شده درزمینهٔ ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه و 57 درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان یزد در شش‌ماهه نخست سال 96 اختصاص یافت.
 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان یزد بابیان اینکه از ۷۶۸ روستای سطح استان، ۱۷۷ روستا مشمول پرداخت زکات هستند، گفت: تاکنون چهار میلیارد و 590 میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه ابتدای سال جاری هزینه شده است.
وی گفت: یک میلیارد و 979 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده درزمینهٔ ساخت و مرمت و بازسازی 30 مورد پروژه عام‌المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و حوزه علمیه و دو میلیارد و 611 میلیون تومان نیز برای تأمین جهیزیه (دو درصد)، کمک‌معیشت (66 درصد)، درمان (چهار درصد)، مسکن نیازمندان (سه درصد)، تحصیلی (یک درصد) و آزادی زندانیان آبرومند نیازمند (24 درصد) در شش‌ماهه نخست امسال هزینه شده است.
مشعل چی بابیان اینکه 85 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده مستحب و مابقی زکات واجب بوده است، افزود: 552 نفر از عاملین و مبلغان افتخاری روستایی و شهری در خصوص جمع‌آوری زکات با کمیته امداد همکاری دارند.
وی بیان کرد: طی این مدت از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، 572 میلیون تومان مربوط به زکات فطریه عام و سادات پرداختی توسط مردم خداجوی استان یزد به کمیته امداد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار