تابناک تهران بررسی می کند؛
گزینه پیشنهادی دولت در خصوص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزینه ای است که چندان نمی شود درباره آن اظهار نظر کرد؛ من به شخصه معتقدم نمی بایست کابینه بیش از این معطل بماند و یا من معتقدم آقای روحانی گزینه های توانمندتری را می توانستند انتخاب کنند"این ها بخشی از اظهار نظرهای نمایندگان مجلس است که با مطرح شدن وزیر پیشنهادی علوم از سوی رئیس جمهور بیان شده است.
کد خبر: ۵۱۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 23 October 2017
به گزارش تابناک تهران، با معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رئیس جمهور اظهارنظرهای مختلفی از سوی نمایندگان خانه ملت مطرح شد که بخشی از آن ها بدین شرح است: 

"بهروز نعمتی" نماینده مردم تهران و سخنگوی هیئت‌رئیسه:
 
آقای منصور غلامی، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری جزء اساتید زحمتکش و نیروهای خوب و خوش فکر ما هستند و امیدوارم از سوی مجلس کمک لازم صورت بگیرد.

"بهمن طاهرخانی" نماینده مردم تاکستان و عضو کمیسیون حقوقی و قضائی: 

بنده شناخت دقیقی نسبت به آقای غلامی ندارم، اما آن چه که مسلم است وزیر علوم متولی وزارتخانه ی حساسی است، چون برخی از مسائل مربوط به طرح های توسعه ای کشور به آن بستگی دارد.

ما ممکن است به لحاظ تئوریک جایگاه قابل توجهی داشته باشیم ولی از لحاظ میدانی و اجرائی دارای پتانسیل های قوی برای خروج کشور از بن بست ها را نداشته باشیم.

من رزومه وزیر پیشنهادی علوم را مطالعه کرده ام، که رزومه ی بدی هم نیست و انشاءالله با حضور ایشان در مجلس و بیان نظراتشان شناخت بیشتری حاصل خواهد شد و در صورتی که رزومه علمی با اجرائی ایشان تطبیق داشته باشد و همچنین دارای توانمندی نسبت به اقناع مجلس در خصوص توانائی هایشان را داشته باشند برای ایشان آرزوی موفقیت خواهیم کرد.

"شهاب الدین بی مقدار" نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

با توجه به مراجعه دانشجویان و فعالین تبریز به بنده و اعلام نارضایتی آن ها از آقای غلامی، بنده نظر موافق نسبت به ایشان ندارم، زیرا معتقدم زمانی که دانشجویان از وزیر علوم رضایتمندی نداشته باشند، آن فرد نمی تواند وزارت متبوعش را به خوبی اداره کند.

با وجود رزومه خوب ایشان ولی بنده اعتراض های زیادی را از جانب دانشجویان تبریز دریافت کردم و به نظرم چون عدم توجه به دانشجویان می تواند باعث یأس و ناامیدی در میان جوانان شده و آن ها را به فعالیت های سیاسی سوق دهد عاقلانه به نظر می رسد که آقای غلامی الان کنار بکشند.

"غلامرضا تاجگردون" نماینده مردم گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

گزینه پیشنهادی دولت در خصوص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزینه ای است که چندان نمی شود درباره آن اظهار نظر کرد، چون چندان کسی نسبت به آقای منصور غلامی شناخت ندارد و فکر می کنم احتمال رأی آوردن ایشان کم باشد، مگر این که بتوانند مجلس، کمیسیون ها و فراکسیون ها را  قانع کنند.

"محمد حسین قربانی" نماینده مردم آستانه اشرفیه نایب رئیس‌ کمیسیون بهداشت و درمان:

من با توجه به رزومه ی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را دیدم و امیدوارم  با برنامه هایی که برای حل چالش های سیاسی و اجتماعی این وزارت عریض و طویل ارائه می دهند بتوانند در صحن علنی رأی اعتماد مجلس را بگیرند.

هر چند ما از دولت انتظار داشتیم که گزینه ی بهتر و قوی تری را  معرفی می کرد ولی به هر دلیل دولت به این نتیجه رسید و من الان باور دارم باید کمک کرد، چون اداره چنین وزارتخانه مهمی توسط سرپرست،  نه به نفع وزارتخانه است و نه به نفع دولت.

"یوناتان بت‌کلیا" نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی و عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش:

بنده شناخت چندانی نسبت به آقای غلامی ندارم و با اکثر نمایندگانی هم که صحبت می کردم، شناخت دقیقی وجود نداشت ولی امیدواریم با برنامه هایی که ارائه خواهند کرد بتوانند نمایندگان را قانع کنند، چون خدای ناکرده در صورتی که ایشان نتوانند رأی اعتماد از مجلس بگیرند، مجدداً سه ماه دیگر وزارت علوم می بایست با سرپرست اداره شود و سرپرست در خیلی از زمینه ها نمی تواند ورود پیدا کند.

البته خیلی از افراد نظر مثبت تری نسبت به سرپرست فعلی وزارت علوم، یعنی آقای ضیاء هاشمی داشتند چون ایشان سال ها در سمت معاونت وزارتخانه حضور داشتند و به نظر می توانستند کارهایی رو انجام دهند.

"محمدرضا تابش" نماینده مردم اردکان، عضو شورای پول و اعتبار و نایب رئیس فراکسیون امید:

دولت با لحاظ کردن یکسری مسائل و موارد مختلف گزینه ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را معرفی کرده است و رایزنی های آن آغاز شده است.

من به شخصه معتقدم نمی بایست کابینه بیش از این معطل بماند ولی فراکسیون ها پس از برگزاری جلسات اعلام نظر خواهند کرد.

"اسدالله قره خانی" نماینده مردم علی آبادکتول و سخنگوی کمیسیون انرژی:

من اطلاعات زیادی از آقای غلامی در اختیار ندارم ولی با صحبت هایی که با نمایندگان استان همدان داشتم، آن ها گزینه ی پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را فردی متعادل، حرفه ای و دارای اشراف نسبت به حوزه ی مورد نظر می دانند ولی برای اظهارنظر باید منتظر بود تا آقای غلامی در مجلس حضور پیدا کرده و به ارائه برنامه هایشان بپردازند.

"الیاس حضرتی" نماینده مردم تهران، عضو کمیسیون اقتصادی و فراکسیون امید:

با مطرح شدن اسم آقای غلامی متأسفانه جامعه دانشگاهی و دانشجویان چند روزی است ناراحتی خود را نسبت به انتخاب ایشان ابراز کرده اند و این گله مندی دو بخش دارد؛ یکی روند طولانی و پر پیچ و خمی است  که برای انتخاب وزیر علوم طی شده و مورد دیگر در خصوص شخص آقای غلامی است و با توجه به این که شناختی از ایشان ندارم نمی توانم در این مورد اظهارنظر کنم.

"سیدمحمدجواد ابطحی" نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون  آموزش و تحقیقات:

به نظر بنده با توجه به رزومه ای وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و اطلاعات و سوابق اجرائی ایشان نمی توانند زمام یک وزارتخانه ی به این مهمی را بر عهده بگیرند.

من معتقدم آقای روحانی گزینه های توانمندتری را می توانستند انتخاب کنند ولی با توجه به این که اراده وزارتخانه با سرپرست به صلاح نیست از ایشان خواسته ایم که در کمیسیون آموزش و فراکسیون ها برنامه شان را ارائه دهند تا مورد نقد قرار گیرد و در صورتی که به این نتیجه رسیدیم که ایشان خیرالموجودین هستند، مجلس به ایشان رأی اعتماد خواهد داد، هرچند ایشان سوابقی هم در ستاد آقای موسوی و حمایت از آقای معین در کارنامه خود دارد که حالا باید ببینیم دیدگاه فعلی ایشان چیست، چون میزان حال فعلی است.

"مسعود رضایی" نماینده مردم شیراز و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی:

وزیر پیشنهادی علوم از سوی برخی از دانشجویان مورد اعتراض قرار گرفته است و ما باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که در انتخاب وزیر، به ویژه وزیر علوم به این نکته توجه کنیم که فرد مورد نظر از طرف جامعه دانشگاهی مورد مقبولیت واقع شود، چون جامعه دانشگاهیان چون تنها جائی است که فعالیت و کوشش ما در آن به صورت زنده و جنب و جوش دار بوده و بیشتر نگاه انسانی در آن مطرح است.

آقای غلامی در بین اساتید از مقبولیت بیشتری برخوردار است، اما به هر حال ما برای اعلام نظر نهائی نیاز به بررسی، مطالعه و جمع بندی بیشتری هستیم که این مهم از طریق برگزاری جلسات کمیسیون ها و فراکسیون ها محقق خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
آقای غلامی در بین اساتید از مقبولیت بیشتری برخوردار است!!!
شما نظر چند درصد اساتيد را پرسيديد؟ اصلا چند درصد همان اساتيد آقای غلامی را کامل می شناختند؟
نظر اکثريت اساتيد 1. دکتر توفيقی 2. دکتر فرجی دانا 3. دکتر نيلی
سايت کانون صنفی استادان مرجع اولويت های فوق الذکر هست و اين که مقبوليت چه افرادی در بين اساتيد بالاست. اما نمی دانم چرا بعضی ها نمی خواهند بفهمند که حداقل خواسته قشر فرهيخته و تحصيلکرده را نبايد سرکوب کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار