در سی و دومین کنفرانس بین المللی برق مطرح شد؛
سرپرست وزارت نیرو در سی و دومین کنفرانس بین المللی برق، گفت: در کشور عراق زمینه همکاری های خوب و مناسبی وجود دارد و بازار مساعدی در پیش روی بخش خصوصی صنعت برق قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 23 October 2017
به گزارش تابناک تهران، نایب رییس کمیسیون انرژی در سی و دومین کنفرانس بین المللی برق، اظهار داشت: با همت و تلاش دست اندر کاران صنعت برق، تابستان سالجاری را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.

"اسدالله قره خانی" افزود: تمام صنایع ما به برق ارتباط دارد و زندگی بدون برق امکان پذیر نیست و نبایستی مبحث برق را سر سری بگیریم.

وی تصریح کرد: یکی از چالش های پیش روی صنعت برق این است که شدت مصرف برق بالا است. 
این نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی در ادامه بیان داشت: با اصلاح ساختار انرژی های نو، زمینه حضور سرمایه گذاران به این بخش فراهم شد.

قره خانی در پایان گفت: امیدواریم "رضا اردکانیان" که از بدنه وزارت نیرو است بعنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است؛ بتواند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کند و با استفاده از نیروهای شایسته در صنعت آب و برق و همچنین استفاده از شیوه های نوین و با همکاری و پشتیبانی کمیسیون انرژی مجلس بتواند مشکلات پیش روی وزارت نیرو را مرتفع نماید.

تأسیسات برق نبایستی برای مردم ایجاد مزاحمت کنند

وزیر سابق نیرو در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی، اظهار داشت: کیفیت برق بایستی مورد توجه مسوولان این صنعت باشد و این بدیهی ترین انتضار مشترکین است.

"حمید چیت چیان" افزود: مشترکین برق، انتظار دارند که هزینه های برق کاهش یابد ولی هزینه تمام شده برق خیلی بیشتر از این مبلغی است که از مشترکین دریافت می شود. 

وی در ادامه بیان داشت: بایستی به کاهش آلاینده ها و انتشار گازهای گلخانه ای توجه داشت و بایستی در نیروگاه های ما از سوخت پاک استفاده شود تا بهبود محیط زیست کمک کنند. 

وزیر اسبق نیرو تصریح کرد: بایستی طراحی تأسیسات برقی به شیوه ای باشد که کمترین مزاحمت را برای مردم داشته باشد. 

چیت چیان در ادامه گفت: کاهش شدت مصرف برق با شیوه های فنی امکان پذیر است.

وی در پایان بیان داشت: در حال حاضر صنعت برق، 30 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و درآمد سالیانه این صنعت فقط، 20 هزار میلیارد تومان است.

صنعت برق از بازار مناسبی برخوردار است

سرپرست وزارت نیرو در ادامه مراسم سی و دومین کنفرانس بین المللی برق، اظهار داشت: استراتژی وزارت نیرو برگرفته از یک سری تجربیات و اتفاقات است و نسبت به 10 سال آینده تغییر می کند. 

"ستار محمودی" افزود: در آینده، وزارت نیرو به اقتصاد برق وابسته خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: صنعت برق از بازار مناسبی برخودار است و در ۱۰ سال آینده به افزایش ظرفیت 50 هزار مگاواتی نیازمند هستیم. 

سرپرست وزارت نیرو تصریح کرد: ظرفیت مورد نیاز انرژی‌های نو (شامل انرژی خورشیدی و بادی)  حدود ۷۵هزار مگاوات است پس بنابراین می‌توان گفت که از نظر ظرفیتی مشکلی در حوزه صنعت برق وجود ندارد.

محمودی در ادامه گفت: بازسازی، بهسازی، نگهداری و بهره برداری، بازاری فراتر از بازار تولید را دارد.

وی تصریح کرد: با توسعه منابع انسانی مدیریتی در عرصه برق، خیلی از بازارهای منطقه، به بازار ایران پیوند می خورد. 

محمودی بیان کرد: در ایران بازار 80 میلیونی، در خاورمیانه بازار 200 میلیونی و در بقیه کشورها بازار 400 میلیونی، بازار تولید در انتظار صنعت برق کشور است.

وی افزود: در کشور عراق زمینه همکاری های خوب و مناسبی وجود دارد و بازار مساعدی در پیش روی بخش خصوصی صنعت برق قرار دارد. 

سرپرست وزارت نیرو اظهار داشت: بازار کشور سوریه همانند بازار کشور عراق، آمادگی این را دارد که برای توسعه زیرساخت های آن اقدام کنیم. 

محمودی گفت: بایستی صنعت برق داخل را تقویت کنیم و صادرات فنی را در اولویت قرار دهیم. 

سرپرست وزارت نیرو در پایان، گفت: صنعت برق نیازمند تربیت نسلی نو است تا بتوانند خالق نوآوری باشند.

بازار مناسبی پیش روی صنعت برق است/ صنعت برق 30 هزار میلیارد تومان بدهی دارد

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار