محمودی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتقادات مذهبی مردم کم شده و می توان گفت که مردم دین گریز شده اند و همین باعث می شود که آسیب های اجتماعی و جرم و جنایت ها افزایش یابد و بایستی اعتقادات مردم تقویت شود تا شاهد کاهش آسیب ها اجتماعی باشیم.
کد خبر: ۵۱۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 25 October 2017
"سمیه محمودی" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، در پاسخ به این پرسش که در جامعه شاهد اتفاقاتی همچون قتل اهورا، آنتا و ... هستیم و آیا کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به موضوع کودک آزاری ورود پیدا خواهد کرد؟ اظهار داشت؟ بدون شک، حمایت از کودکان و قشر آسیب پذیر جامعه در اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای قرار دارد و جزئیات این اتفاقات مورد بررسی قرار می گیرد. 

وی افزود: روز یکشنبه (مورخ 30 مهرماه 1396) توسط اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به قوه قضائیه، تذکر کتبی داه شد که بصورت جدی به موضوع کودک آزاری ورود پیدا کند و با مجرمان برخورد قاطع کند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع کودک آزاری بی تفاوت نیستند و این چنین نیست که این اتفاقات فقط برای قشر خاصی از افراد جامعه رخ بدهد و ممکن است که برای همه اتفاق بیفتد. 

محمودی در خصوص تصمیمات کمیسیون اجتماعی در خصوص کودک آزاری، گفت: در این خصوص تاکنون در کمیسیون اجتماعی تصمیمی مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: بایستی قوانین موجود در خصوص کودک آزاری مورد بررسی قرار بگیرد و اگر در این زمینه ضعفی وجود دارد؛ مورد بررسی قرار گیرد و نیاز است که در این زمینه دستگاه های قضایی همکاری هایی لازم را انجام بدهند.

شاهد ضعف مساجد هستیم 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جرم هایی که در زمینه کودک آزاری در کشور به وقوع می پیوندد، گفت: همیشه در کشور موضوع کودک آزاری وجود داشته است ولی در حال حاضر و به دلیل فراگیر بودن شبکه های اجتماعی، این موضوع بزرگ تر نشان داده می شود و تا اتفاقی در این زمینه رخ می دهد همه مردم در جریان آن قرار می گیرند.

محمودی در ادامه اظهار داشت: کودک آزاری بسیاری در کشور اتفاق می افتد و به دلیل ترس والدین از آبرو ریزی های پس از آن، تعداد محدودی از این جنایت ها رسانه ای می شود. 

وی افزود: برای مقابله و کاهش کودک آزاری نیاز است که در این خصوص مدیریت خاصی اعمال شود و به خانواده ها در این زمینه آموزش های لازم ارائه شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس دهم، تصریح کرد: آموزش های دینی و مذهبی تاکنون جوابگوی مقابله با آسیب های اجتماعی نبوده و در زمینه شاهد ضعف مساجد هستیم. 

محمودی در خصوص دلایل گرایش به کودک آزاری، گفت: یکی از دلایل افزایش کودک آزاری این است که باورها و اعتقادات مردم پایین آمده و بایستی در این زمینه کار شود تا باورها و اعتقادات مردم، تقویت شود و نیاز است که در زمان کودکی روی اعتقادات مردم کار شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: با تقویت و اعتقادات مردم، شاهد کاهش خیلی از آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

اهورا قربانی طلاق و عدم حضانت مادر 

محمودی در پاسخ به این پرسش که چرا در زمان طلاق زوجین بر روی شرایط داشتن شرایط حضانت والدین تحقیقات لازم صورت نمی گیرد و بعدأ شاهد اتفاقاتی برای کودک خواهیم بود که ناشی از عدم حضانت پدر و یا مادر است؟ گفت: اگر در جامعه طلاق صورت نگیرد و قدرت تحمل زوجین بالا برود شاهد اتفاقات ناگوار  برای کودکان طلاق نخواهیم بود و اهورا یکی از قربانیان طلاق و عدم حضانت مادر است. 

وی افزود: متأسفانه در کشور ما آمار طلاق زیاد است و نیروی حاکم در دستگاه قضایی و امکانات، کم و محدود است و نیروی لازم برای رسیدگی به دارا بودن شرایط حضانت والدین وجود ندارد. 

محمودی بیان داشت: روز به روز بر تعداد پرونده ها در دادگاه افزوده می شود و تعداد نیروهای موجود برای رسیدگی به آنها کافی نیست و خواسته ها با وقعیت ها همخوانی ندارد. 

وی در خصوص کوتاهی پدر "اهورا" در زمینه وقوع این جرم، گفت: پدر اهورا اگر مسوولیت پذیر می بود در خصوص این که حضانت وی را از مادرش سلب کند؛ اقدامات لازم را انجام می داد و اگر این چنین می شد شاهد وقوع این حادثه ناگوار نمی بودیم.

مردم دین گریز شده اند 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پدر اهورا چون از همسر سابق خود شناخت کافی داشته و می دانسته که وی مشکل اخلاقی دارد بایستی از او شکایت می کرد و با توجه به این که حضانت فرزند تا هفت سالگی بر عهده مادر است ولی با محرز شدن عدم شرایط لازم برای نگهداری فرزند از سوی دادگاه، حضانت اهورا از مادرش سلب و وی به پدرش سپرده می شد و در اینجا شاهد ضعف و کوتاهی پدر اهورا هستیم. 

محمودی در ادامه، گفت: پدر و مادر اهورا هر دوی در این اتفاق ناگوار، مقصر هستند و نیاز است که زوجین در قبل و بعد ازدواج مورد آموزش قرار بگیرند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: اعتقادات مذهبی مردم کم شده و می توان گفت که مردم دین گریز شده اند و همین باعث می شود که آسیب های اجتماعی و جرم و جنایت ها افزایش یابد.

محمودی در خصوص انگیزه افراد برای کودک آزاری، گفت: بیشتر افرادی که اقدام به کودک آزاری می کنند اشخاصی هستند که خود آنها در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و همین موضوع در ذهن آنها نقش بسته و به شخصیت آنها لطمه وارد کرده است و زمانی که شخص بالغ می شود با آن تفکری که در ذهن دارد؛ اقدام به کودک آزاری می کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه، اظهار داشت: در زمینه کودک آزاری و آسیب های اجتماعی بایستی اقدامات لازم صورت بگیرد.

محمودی افزود: در حوزه انتخابی خودم (شهرضا) این اقدامات صورت گرفته و افراد دارای دانش و آگاهی های لازم با مشاوره های خود به خانواده ها کمک می کنند که در برابر کودک آزاریو آسیب های اجتماعی هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: بایستی خانواده ها مورد مشاوره قرار بگیرند و به آنها راهکارهای مقابله با حوادث آموزش داده شود.

 محمودی در پایان بیان داشت: اگر در برخی از زمینه ها در کشور، خلأ قانونی وجود دارد؛ بایستی با مشاوره های درست و موثر بتوانیم این خلأ را پوشش دهیم و نیاز است که وکلا هم در این زمینه کمک کنند. 



دین گریزی مردم سبب افزایش آسیب های اجتماعی است / دستگاه قضایی امکانات و نیروی کافی در اختیار ندارد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
دستگاه قضایی میذاره یه نفر کشته شه بعد دخالت میکنه
ایزا
|
Switzerland
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
آبجی سوالی که باید مطرح کنی و صددرصد جراتش رو نداری اینه که چه کسانی باعث این دین گریزی شده اند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
عاملینش را خدا لعنت کند ...................................
mohsen
|
Belgium
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
برعکس باید گفت:اسیب های اجتماعی باعث دین گریزی میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
دقیقا درسته !! دین گریزی
اما چی و چه کسانی باعث و بانی دین گریزِ ی شده اند ؟؟!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
صد هزار مثبت .به ان کسی که گفته خدا باعث و بانی انها را لعنت کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار