رئیس سازمان برنامه و بودجه روز شنبه از مرحله نخست خط دوم قطارشهری مشهد و ایستگاه در دست ساخت سعدی در این شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 28 October 2017
به گزارش تابناک : محمدباقر نوبخت در جریان این بازدید گفت: تسهیل عبور و مرور و ناوگان ریلی شهری برای همه کلانشهرها و به خصوص مشهدالرضا به واسطه پذیرا بودن زائران داخلی و خارجی بسیار ضروری است . 
وی افزود: در جریان بازدیدهای قبلی از پروژه های قطارشهری مشهد دولت برای مشارکت در این پروژه قولهایی داد که عملیاتی شد. در قوانین بودجه سنواتی نیز سهمی برای دولت در راستای تامین منابع از طریق مشارکت در اوراق مالی در نظر گرفته و انجام شد. 
معاون رئیس جمهور ادامه داد: امسال نیز با توجه به برنامه ریزیهای شهردار مشهد برای افزایش سطح رفاه شهروندان این اقدام انجام و پس از بازدید جمعبندی لازم برای آنچه دولت باید انجام دهد صورت خواهد گرفت. 
استاندار خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: برای تکمیل طرح کامل قطارشهری مشهد چندین هزار میلیارد تومان به جز هزینه ارزی، اعتبار نیاز است. 
علیرضا رشیدیان افزود: قطارشهری پروژه زمانبری است و همکاری بین دولت، شهرداری و شورای شهر مشهد برای تکمیل این پروژه با قوت دنبال می شود. 
شهردار مشهد نیز گفت: آقای نوبخت گفته اند برای پروژه قطارشهری مشهد هرقدر کار کنیم، حمایت مالی خواهند کرد. 
قاسم تقی زاده خامسی افزود: تلاش می کنیم با بهره برداری از ایستگاه شریعتی در خط دوم، خط یکم و دوم قطارشهری مشهد امسال به یکدیگر متصل شوند. 
محل تلاقی خط یکم و دوم قطارشهری مشهد ایستگاه شریعتی است. تاکنون مرحله نخست این خط با هفت ایستگاه از طبرسی تا میدان شهدا به بهر برداری رسیده است. 
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند. مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد. 
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید. 
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است. 
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آن عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی می باشد. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار