مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چایپاره؛
در مراسم کلنگ زنی پروژه سیستم آبیاری نوین اراضی دشت قره ضیاءالدین به مساحت 3 هزار هکتار که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار چایپاره و سایر مسئولان و کشاورزان این شهرستان برگزاری شد
کد خبر: ۵۱۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 28 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،مهدي شاه ولدي مدير جهاد كشاورزي شهرستان چايپاره گفت:این پروژه 3 هزار هکتاری اراضی زراعی شهر قره ضیاءالدین و روستاهای بسطام، چومران، کسیان، بادکی، مارقشه، چورس، خانقاه چورس، الهوردی کندی، بیگ درویش، دیزج حاتم خان، قره کندی و قنات باقر بیگ را شامل می شود که تمامی اراضی واقع د پایاب سد آغ چای هستند.
وي افزود: در حال حاضر، پیمانکار در روستاهای قره کندی و قنات باقربیگ و چورس به مساحت 1150 هکتار مشغول به کار است.
شاه ولدي اظهار كرد: با مشارکت و همکاری کشاورزان، اراضی روستای چورس به مساحت 850 هکتار در دو قسمت 500 و 350 هکتاری در حال انجام است که متعهد شده ایم پروژه 500 هکتاری جهت کشت بهاره تا 15 فروردین به کشاورزان تحویل داده شود و کارهای اجرایی پروژه 350 هکتاری نیز که در حال حاضر زیر کشت گندم پاییزه است، بعد از برداشت گندم آغاز شده و تا 15 مهر تجهیز و د اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان چايپاره افزود: 10 دستگاه بیل مکانیکی در شهرستان مستقر شده و مشکلی از بابت حفاری وجود ندارد. اگر تحویل لوله های این پروژه در اولویت باشد، تحویل زمین های تجهیز شده به سیستم های نوین آبیاری در مدت توافقی صورت خواهد گرفت.
شاه ولدي إذعان كرد: در سطح شهرستان چایپاره اجرای شبکه آبیاری به مساحت 5 هزار و 800 هکتار با اعتبار بیش از 110 میلیارد تومان در حال اجراست.
وي ادامه داد: در حال حاضر 400 نفر در اجرای شبکه آبیاری و پروژه های جهاد کشاورزی مشغول هستند و با اجرای این پروژه ها، 2166 هکتار به اراضی آبی شهرستان اضافه خواهد شد.
انتهاي پيام/
خبرنگار:محمد اسدزاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار