امام جمعه کازرون گفت: با توجه به اینکه 11سال از آغاز اجرای تونل محرم در جاده کازرون - بوشهر سپری می شود و عملیات اجرای این طرح به دلیل کمبود اعتبار به کندی در حال اجراست از مسئولان ذی ربط انتظار داریم با اختصاص اعتبار لازم به روند ساخت آن شتاب بخشند.
کد خبر: ۵۱۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 28 October 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام خرسند، روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کازرون، با اشاره به اینکه تکمیل این طرح یکی از مطالبات مردم این شهرستان است، اظهار داشت: پیاده روی که شماری از مردم کازرون روز پنجم آبان ماه جاری از این شهر تا روستای قلعه سید محل اجرای این طرح انجام دادند، بیانگر خواسته آنان مبنی بر سرعت بخشیدن به عملیات ساخت این تونل است. 
وی افزود: انتظار این است که مسولان طرح هایی را که مردم و افکار عمومی نسبت به آنها حساس هستند با اهتمام ویژه ای پیگیری و اعتبار مورد نیاز آن را تامین کنند.
امام جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار حضور هر چه بیشتر مسئولان این شهرستان در مناسبت ها و آیین های مختلف شد.
حدود یک هزار نفر از مردم کازرون، روز پنجم آبان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان 'پیاده روی اربعین برای احیای تونل محرم کازرون' خواستار سرعت بخشیدن به عملیات اجرای این طرح شدند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون، یکم اردیبهشت 96 اعلام کرد: تونل محرم که در جاده کازرون – بوشهر در دست احداث است 2 هزار و 300 متر طول دارد و از سال 85 عملیات آن آغاز شده است.
محمدرضا نیکویی گفت: 70 میلیارد ریال تنها برای احداث 600 متر از این تونل هزینه شده است و با اتمام آن مسیر شیراز به بوشهر 20 کیلومتر کوتاه تر می شود و این مهم در حل مشکل ترافیکی این محور ترانزیتی نقش عمده ای خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی هم که در زمان یاد شده از روند ساخت تونل محرم بازید کرد، اظهار داشت: تکمیل عملیات حفاری تونل 2 هزار و 300 متری محرم نیازمند 140 میلیارد تومان اعتبار است.
عباس آخوندی گفت: این تونل از طرح های مهم راه سازی استان فارس است که اجرای آن نقش مهمی در کوتاه شدن مسیر تردد جاده ای دارد. 

** تخریب، جای نقد را در فضای مجازی نگیرد
فرماندار شهرستان کازرون هم در این نشست به مطالبی که در بعضی از سایت های این شهرستان و فضای مجازی در مورد اقدام برای بهبود وضعیت کازرون مطرح می شود، اشاره کرد و گفت: نیت برخی از نویسندگان این مطالب نقد منصفانه و اظهار نظر برای بهبود شرایط نیست بلکه بیشتر هدف آنها تخریب شخصیت و موقعیت اجتماعی افراد است که امیدواریم این رویه اصلاح شود. 
سید کمال علوی افزود: اگر هدف ما سامان یافتن امور شهرستان است باید در تمام زمینه ها بر مبنای قانون حرکت کنیم زیرا در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد. 
وی، در قسمت دیگری از سخنان خود در مورد برخی از طرح های در دست اجرا در شهرستان کازرون بیان داشت: سیلوی 50 هزار تنی کازرون 97 درصد بیشرفت فیزیکی دارد لیکن تکمیل آن نیاز به اعتبار دارد و به همین سبب در حال حاضر نمی توانیم آن را افتتاح کنیم.
علوی، به میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سیلو اشاره ای نکرد.
فرماندار شهرستان کازرون در مورد شایعاتی که در مورد کاهش طول تاج سد نرگسی کازرون مطرح است، به نقل از مدیر این طرح گفت: فشارهایی برای کاهش ارتفاع طول تاج این سد از سوی برخی اعمال شد اما تاکنون این موضوع اجرایی نشده است و این سد با همان مختصات اولیه در حال تکمیل شدن است.
سد نرگسی کازرون که هم اینک در بخش جره و بالاده در 60 کیلومتری کازرون در دست ساخت است، عملیات احداث آن آن در سال 89 آغاز شده و بنا به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس تا 2 سال دیگر آبگیری می شود. پس از بهره برداری از این سد، با انتقال بخشی از آب آن به تالاب بین المللی پریشان کازرون، این تالاب احیا و علاوه بر آن آب آشامیدنی و صنعتی این شهرستان و منطقه فراشبند نیز تامین خواهد شد.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار