کلانتری در صحن شورای شهر تهران مطرح کرد؛
رییس سازمان محیط زیست، گفت: مسوولان چه در بخش دولت، شهرداری و شورا، به جای حرف زدن تصمیم‌گیری کنند و اقدامات عملیاتی را انجام بدهند.
کد خبر: ۵۱۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 29 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "عیسی کلانتری" در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: 17 درصد از جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند و این فشردگی با عواملی از جمله آلودگی هوا، پسماند، آب آشامیدنی و سایر مشکلات زیست‌محیطی را به همراه دارد. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه در گذشته بررسی‌های زیادی در خصوص علل آلودگی هوا شده است و عوامل آن شناسایی شده است و چیزی که در این زمینه خالی است اراده برای تصمیم‌گیری جهت حل مشکلات است. 

کلانتری بیان کرد: وقتی مشکلات مشخص است و تصمیمی گرفته نمی‌شود باید به دنبال آن برویم و این در حالی است که اراده‌ای برای برطرف کردن آنها نبوده و امیدواریم این اراده به وجود بیاید و مشکلات را مرتفع سازیم.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به جلسه  روز گذشته‌اش با روحانی رییس جمهور، گفت: در این جلسه ایشان 4 دستور به بنده دادند که از آن جمله به موضوع آلودگی کلانشهرها، پسماندها، ریزگردها و حق آب تالاب‌های کشور اشاره کرد و دستورات لازم را به بنده ارائه کردند.

وی افزود: به نظرم دو موضوع اول (آلودگی کلانشهرها و پسماند) آسانتر از دو موضوع دیگر باشد و این در حالی است که به آقای نوبخت نیز دستور دادند که 2 میلیارد دلار برای بحث پسماندها از بودجه تخصیص داده شود تا پایان 4 سال مشکل پسماندها را حل کنیم. 

کلانتری با اشاره به این که مسئله آلودگی کلانشهرها نسبی بهتر شده است، گفت: تعداد روزهای آلاینده کمتر از نصف روزهای آلاینده در سال 91 بوده و این هم به دلیل وضعیت بهتر سوخت بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست، ادامه داد: خواهشی که از شورا و شهرداری دارم این است که اقدامات لازم را انجام دهیم و به جای این که حرف بزنیم تصمیم‌گیری کنیم و راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات عملیاتی کنیم. 

وی ادامه داد: 30 درصد از آلودگی تهران مربوط می‌شود به ورود کامیون‌هایی که شب‌ها وارد شهر تهران می‌شوند و این زمانی است که ما همه خوابیم و صبح که بلند می‌شویم تهران آلودگی هوا فرا گرفته است. 

کلانتری تصریح کرد: مسئولان چه در بخش دولت، شهرداری و شورا، به جای حرف زدن تصمیم‌گیری کنند و اقدامات عملیاتی را انجام بدهند. 

رییس سازمان محیط زیست، افزود: چنان که نیاز باشد باید کارخانه‌های آلاینده را تا زمان رفع مشکلات شان و رفع آلایندگی‌شان حل کنیم و حتی این کار منجر به تعطیلی هزاران نفر افراد شود اما این کار باید انجام شود. 

وی افزود: ما به اندازه کافی حرف و راهکار داده‌ایم و دیگر باید وارد فاز کار اجرایی شویم که البته سازمان محیط زیست در این بخش وارد شده است و اقداماتی را نیز انجام داده است که امیدواریم با همکاری دولت و شهرداری و شورا اقدامات بعدی نیز صورت بگیرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار