رئیس اتحادیه طلافروشان بهارستان:
رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان بهارستان گفت: قانون پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده طلافروشان به اصلاح نیاز دارد و امروز 90 واحد طلافروشی در بهارستان تعطیل شده‌اند.
کد خبر: ۵۱۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 01 November 2017
بهروز علی‌نیافر با اشاره به اینکه طلا یک کالای لوکس به شمار می‌رود، اظهار داشت: مردم طلا را یک سرمایه می‌دانند و پول‌های اضافه خود را طلا می‌خرند؛ اما باید بدانند که در قبال خرید هر یک گرم طلا در حدود 12 هزار تومان مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت می‌شود.

وی در خصوص مشکلات ایجادشده از طریق مالیات بر ارزش‌افزوده برای طلافروشان بهارستانی بیان کرد: اکثر مصرف‌کنندگان حاضر به خرید طلا با ارزش‌افزوده نیستند و در نتیجه این امر سبب بروز تخلفاتی توسط واحد صنفی نظیر عدم ارائه فاکتور به مشتری، فروش طلای دست دوم و قاطی کردن مس به طلا برای جبران ضرر نگرفتن ارزش‌افزوده می‌شود.

رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان بهارستان همچنین با بیان اینکه باید با اصلاح قانون، مالیات بر ارزش‌افزوده را نسبت به سود بررسی کرد، بیان داشت: باید ارزش‌افزوده را از سود سالانه واحدهای صنفی کم کرد که در این صورت مشکلات ذکرشده ایجاد نخواهد شد و واحدهای صنفی به‌راحتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

علی‌نیافر به فعالیت 260 واحد صنفی طلافروش در شهرستان بهارستان اشاره کرد و تأکید داشت: از این تعداد واحد صنفی، در حدود 90 واحد صنفی تعطیل شده‌اند که از بین این تعداد نیز 45 واحد صنفی به‌طور کامل از فعالیت در حوزه طلا و طلافروشی خارج شده‌اند و باقی آن‌ها در مکان‌های دیگری مغازه خود را دایر کرده‌اند.

وی در خصوص واحدهای صنفی که مکان خود را تغییر داده‌اند، گفت: این افراد نیز جواز خود را باطل کرده‌اند و نمی‌خواهند جواز مجدد بگیرند؛ چراکه بر این باورند پرداخت هزینه اتحادیه نسبت به ارزش‌افزوده به‌صرفه‌تر و سودمندتر است.

رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان بهارستان با مشکل‌ساز خواندن نحوه دریافت ارزش‌افزوده برای صنف طلافروشان اظهار داشت: مسؤولان مربوطه گاهی ماه‌ها برای دریافت ارزش‌افزوده اقدام نمی‌کنند و بعد از یک برهه زمانی طولانی می‌آیند و بر فرض 400 میلیون تومان ارزش‌افزوده برای یک واحد صنفی تعیین می‌کنند و 400 میلیون تومان نیز برای این واحد صنف جریمه تعیین می‌شود و این در حالی است که این واحد صنفی در حد دو کیلوگرم طلا نیز در مغازه خود ندارد.

علی‌نیافر با تأکید بر اینکه اتحادیه پیگیر رفع مشکل مالیات بر ارزش‌افزوده بوده و هست، تشریح کرد: در کشورهای دیگر ارزش‌افزوده از سود طلافروشان حساب می‌شود؛ در حالی‌ که این قانون در کشور ما رعایت نشده است و امیدواریم در آینده نزدیک ارزش‌افزوده صنف طلافروشان نیز همانند دیگر اصناف محاسبه شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در استان تهران در رابطه با این موضوع افزود: در این جلسه، به دو موضوع مشکل ارزش‌افزوده برای واحدهای صنفی و همچنین خرید و فروش طلای دست دوم پرداخته و تصمیمات خوبی نیز در این‌باره گرفته شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
تواین مملکت فقط کارمندان بی نوا مالیات کامل پرداخت می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار