دیوان عدالت اداری ورود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بحث تمدید و صدور پروانه‌های مطب را مغایر با قانون تشخیص نداد.
کد خبر: ۵۱۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 04 November 2017
در راستای شکایتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ابطال بند اول و دوم نامه شماره 4230/400د-11/3/1393 و نامه‌های شماره 6158/400د-11/4/1393 و شماره 16606/400د-27/8/1393 پیرامون تمدید و صدور پروانه‌های مطب، دیوان عدالت اداری وارد رسیدگی شد.

شاکی در اظهارات خود عنوان کرده که بر اساس بند (ن) ماده 3 قانون تشکیل نظام پزشکی، این سازمان مرجع صدور و تمدید پروانه مطب است و اقدام وزارت بهداشت مداخله در اختیارات نظام پزشکی محسوب می‌شود و وزارت بهداشت تنها می‌تواند مطابق تبصره 3 ماده 13 آیین نامه اجرایی قانون اجازه تأسیس مطب، نسبت به عدم صدور موافقت خود با فعالیت پزشکان شاغل در مجموعه خود، در مطب اقدام کند. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از تشکیل جلسه‌ای حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری، رؤسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رأی مبادرت کرد.

رأی هیأت عمومی

هر چند به موجب بند (ن) مـاده 3 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1383 صـدور پروانه اشتغال مطب و تمدید آن از جمله وظایف و اختیارات سازمان نظام پزشکی تعیین شده اما در ادامه این بند قانونی انجام این وظیفه به رعایت مقررات و ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موکول شده است.

به همین جهت بخشنامه‌های مورد اعتراض با قانون مذکور و سایر قوانین مورد استناد شاکیان مغایرت ندارد و رأی به رد شکایت صادر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار