پلیس راهنمایی و رانندگی انگلیس برای کنترل ترافیک و بازداشت رانندگان متخلف از کامیون‌های نامحسوس استفاده می‌کند.
کد خبر: ۵۲۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 06 November 2017

پلیس بزرگراه انگلیس برای برخورد با متخلفان و کنترل ترافیک از کامیون‌های بدون علامت و نامحسوس استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش تلگراف، قرار است پلیس با به‌کاربردن این کامیون‌های بدون نشان از حرکات خطرناک و تخلفات رانندگیان تصویر‌برداری کند.

موقعیت بالای کابین این کامیون‌ها به افسران پلیس اجازه می‌دهد تا بتوانند به راحتی به کابین سایر رانندگان دسترسی داشته باشند و فعالیت غیرقانونی آنها را به صورت مستند درآوردند.

بیش از 4 هزار راننده در طول دو سال گذشته از جمله چند راننده کامیون با این شیوه توسط پلیس بزرگراه گرفتار شده‌اند.


پلیس تصاویر مختلفی را از تخلفات متعدد رانندگان منتشر کرده است که در برخی از آنها رانندگان در حال صرف غذا پشت فرمان دیده می شوند و برخی دیگر هنگان رانندگی پای خود را روی داشبورد قرار داده‌اند.

در موردی دیگر یک راننده در حالی که سعی می‌کرد حین رانندگی خمیردندان روی مسواکش بمالد توسط پلیس متوقف شد.

از آغاز سال 2015، بیست و هشت نیروی پلیس با این شیوه 4 هزار و 176 راننده متخلف را در ارتباط با 5 هزار و 39 جرم بازداشت کردند.


تقریبا دو سوم از این رانندگان متخلف از تلفن همراه استفاده می‌کردند و دیگر جرایم شامل عدم کاربرد کمربند ایمنی، سرعت غیر مجاز، رانندگی در حین مستی بودند البته به اینها مواردی که در بالا ذکر شد را هم باید اضافه کنیم.

«ریچارد لئونارد»(Richard Leonard) رییس پلیس ایمنی بزرگراه انگلیس در این رابطه گفت: "با دیدن فیلم راننده‌ای با پای خود را بر روی داشبورد گذاشته بود خیلی ترسیدم! هنوز این پرسش برایم مطرح است که اون چگونه در صورت بروز اتفاق ناگهانی می‌خواست کامیون خود را کنترل کند."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار