یک پژوهشگر اجتماعی اظهارکرد: بسیاری از بی‌تفاوتی‌های اجتماعی در جامعه امروزی از سبک زندگی‌هایی نشات می گیرد که به سبک زندگی جهان غرب تمایل پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 07 November 2017
به گزارش ایسنا، محمد علیزاده در خصوص علل و آسیب‌های بی تفاوتی اجتماعی گفت: عدم وجود مسئول دقیق و متولی اجتماعی در کشور یکی از مهمترین دلایل رشد بی تفاوتی اجتماعی است، به طوری که این موضوع متولی و مسئول انگیزشی خاصی ندارد.

وی همچنین در ادامه افزود: بی توجهی به موضوعات پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف اجتماعی مهم ترین عامل رشد بی‌تفاوتی اجتماعی در جامعه کنونی است، به طوری که تا سالهای قبل هیچ راهبرد و برنامه منسجم در این حوزه وجود نداشته است.

این پژوهشگر اجتماعی با اشاره به جنگ نرم از طریق رسانه‌های نوین، اظهار کرد: بسیاری از بی‌تفاوتی‌های اجتماعی در جامعه امروزی از سبک زندگی‌هایی نشات می‌گیرد که از طریق جنگ نرم پایه ریزی شده اند، به طوری که سبک زندگی ایرانی و اسلامی به سبک زندگی جهان غرب سوق پیدا کرده است.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: تربیت خانوادگی، مهاجرت به شهرهای بزرگ و فضای آموزشی نامطلوب از جمله موارد و موضوعات داخلی هستند که نرخ رشد بی‌تفاوتی‌های اجتماعی را در کشور افزایش می دهند.

علیزاده با اشاره به تفاوت شهر و روستا در موضوع بی تفاوتی اجتماعی، توضیح داد: بدون شک محیط یک روستا بسیار به ندرت و در مواقع کم تری دچار بی تفاوتی اجتماعی می شود، برای مثال وضعیت بهبود و بررسی یک فرد معتاد در شهری بزرگی مانند تهران و یک روستا می تواند نرخ بروز بی تفاوتی اجتماعی را در این دو محیط مجزا مشخص کند.


وی همچنین در ادامه افزود: موضوعات و معضلات مختلف موجود در کلانشهرها همواره می تواند بر رشد نرخ بی تفاوتی اجتماعی موثر باشد، در حالی که مهاجر پذیری کلانشهرها نیز در بروز این آسیب بسیار موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار