رئیس اتاق بازرگانی شیراز صدور کارت بازرگانی موقت برای بازرگان نماها را در شیراز تکذیب کرد و گفت: هیچ فردی نمیتواند کارتی بیاورد که به صورت موقت برای افراد فاقد پیشینه تجاری و اقتصادی توسط اتاق بازرگانی شیراز صادر شده باشد.
کد خبر: ۵۲۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 11 November 2017
تابناک فارس به نقل از خبر جنوب:جمال رازقي در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي فارس اظهارداشت: هيچ گزارشي مبني بر صدور كارت بازرگاني موقت توسط اتاق بازرگاني شيراز وجود ندارد و اگر هم چنين كارتي در فارس يا شيراز باشد از سوي ساير استانها از جمله تهران صادر شده است.
وي گفت: عده اي به پيرزن يا فرد مستمندي500 هزار يا يك ميليون داده و به اسمش كارت بازرگاني صادر و بعد هم به نام آنها حجم بزرگي كالا وارد كرده اند به گونه اي كه دولت حالا از اين افراد مطالبات مالياتی دارد كه اين چنين كارتي در شيراز صادر نشده است.
وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار ما مبني بر آن كه آيا براي صدور صدها كارت در شش- هفت ماهه اخير در اتاق بازرگاني شيراز كه برخي از اين كار با انگيزه انتخاباتي ياد ميكنند، بررسیهای لازم صورت گرفته؟ اظهارداشت: اين اخلاق ناجور بايد كنار گذاشته شود كه اگر كارتي صادر ميشود يا پول درميآورد و يا زياد كار ميكند آن را به پاي انگيزه هاي ديگر گذاشت و سريع برچسب زد.
رازقي كه واكنش تندي نسبت به اين سوال خبرنگار ما نشان داد، اظهار داشت: آيا در شأن فارس است كه 1200 كارت بازرگاني داشته باشد؟ فارس را با كجا ميخواهيد مقايسه كنيد با اصفهان، تبريز، تهران و يا ... .
وي در پاسخ به اين سوال مجدد خبرنگار ما كه آماري از كارت بازرگاني ساير استانها ارايه دهد، گفت: آماري ندارم اما بحث اين است كه افزايش صدور كارت بازرگاني در فارس و شيراز يك نقطه قوت است و مي تواند منجر به افزايش صادرات استان شود.
رئيس اتاق بازرگاني شيراز در بخش ديگري از مصاحبه مطبوعاتي خود با اشاره به وضعيت نه چندان مناسب توليد در فارس و كشور گفت: توليد در ايران با بحران قيمت تمام شده روبه رو است كه دليل آن بهره هاي بالاي بانكي، ماليات، تامين اجتماعي و ... است.
وي با بيان اين كه 15 درصد سود توليد بايد صرف سود و بهره بانكي شود، اضافه كرد: همچنين معادل 30 درصد حقوق كارگر بايد به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز شود اين در حالي است كه كارگران كمترين خدمات را از سازمان تامين اجتماعي ميگيرند ضمن آن كه كارگران و كارفرمايان كه صاحبان اصلي آن سازمان هستند عملاً هيچ نقشي در مديريت سازمان تامين اجتماعي ندارند.
رازقي ادامه داد: اين درحالي است كه كارفرما مجبور است به دليل ناكارآمدی سیستم بيمه تامين اجتماعي اقدام به بيمه تكميلي كارگر كند كه هزينه زيادي به كارگر و كارفرما تحميل مي كند.
وي گفت: علاوه بر اين توليدكننده به عمله بيجيره و مواجب دولت براي وصول ماليات بر ارزش افزوده از مردم تبدیل شده چرا كه كسبه به دليل پشتوانه سياسي كه دارند توانسته اند خود را از زير بار اين نوع ماليات رها كنند و كار را بر دوش توليدكننده بگذارند.
وي با بيان اين كه وضعيت فعلي عادلانه نيست، ادامه داد: جالب است كه دولت در ازاي خريد كالاهاي مورد نياز خود از بخش خصوصي، پولي پرداخت نميكند اما كارفرما و توليدكننده بايد ماليات خريدهاي دولتي را هم پرداخت كنند.
رازقي با تاكيد براين كه به هيچ وجه نميتوان به صادرات كشور و رتبه كسب و كار ايران افتخار كرد، ادامه داد: متاسفانه به جاي آن كه اقتصاد براي سياست تصميم بگيرد در كشور ما سياست است كه براي اقتصاد تصميم مي گيرد و نتيجه همين شده كه وضعيت توليد به بدترين شكل ممكن رسيده است.
وي گفت: تسخير بازار قطر حق ايران و فارس به دليل فاصله بسيار كوتاه و اشتراكات فرهنگي و مذهبي بود اما عملاً آنچه به ما رسيد سهم بسيار ناچيز از آن بازار بود اين در حالي است كه تركيه از فرسنگها دورتر روزانه صدها كانتينر كالا از بندر بوشهر به قطر ميفرستد و ما همچنان از صادرات توليدات بوشهر به قطر هم عاجز مانده ايم. 
رازقي تصريح كرد: دليل تمامي اين اتفاقات تصميم گيريهاي سياسي براي اقتصاد ايران و همچنين بالا بودن قيمت تمام شده كالاهاي ايراني نسبت به نمونه خارجي آن است.وي گفت: ناگفته نماند كه كيفيت كالاهاي ايراني براي كاهش قيمت روز به روز در حال افت است چرا كه توليدكننده وقتي مشاهده ميكند توليد توجيه اقتصادي ندارد دست به بدترين كار يعني كاهش كيفيت ميزند كه اين كار مانند طناب داري است كه به مرور توليد را خفه ميكند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار