تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از حفر10 چاه جدید در مناطق روستایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 14 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- تورج احمدپور افزود: چاه های جدید در روستاهای بهرام آباد، ایرانچه و دستگرد از توابع شهرستان شهرکرد، روستای قراب از توابع شهرستان اردل، روستاهای چنارمحمودی، جوانمردی، باغ بهزاد، مرادان و شهرک های حاشیه لردگان و روستای گزستان از توابع شهرستان کوهرنگ با هزینه ای بالغ بر10 میلیارد ریال درحال حفاری است.
وی ادامه داد: با ورود به فصل سرما مشکل تامین آب شرب بسیاری از روستاها برطرف شده اما تلاش می کنیم با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی کل جمیعت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و لوله کشی بهره مند شوند.
احمدپور با اشاره به آبرسانی سیار به 30 روستای استان تصریح کرد: ماهانه 480 مترمکعب آب از طریق 40 تانکر به چهار روستا در شهرستان اردل و 36 روستا در شهرستان لردگان انتقال داده می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری افزود: تامین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار دغدغه اصلی این شرکت است که امید می رود با پایان یافتن عملیات حفاری چاه های تازه حفر شده، مشکل کمبود روستاهای استان برطرف شود.
تغییر اقلیم و وقوع یک دهه خشکسالی در استان سبب کاهش منابع آبی این استان و پایین رفت سطح آب سفره های زیرزمینی شده به نحوی که بسیاری از چاه های تامین آب استان با کاهش سطح آب مواجه شده و این امر آبرسانی به مناطق شهری و روستایی استان را با مشکل روبرو کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار