میرزایی نیکو مطرح کرد ؛
عضو مجمع نمایندگان استان تهران بر لزوم پرداخت هر چه سریع تر بدهی دولت به شهرداری تاکید کرد.
کد خبر: ۵۲۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 20 November 2017
قاسم میرزایی نیکو در رابطه با بدهی شهرداری تهران به بانک ها و پیمانکاران، گفت: دولت بدهی زیادی به مترو داشته و سهم خود را پرداخت نکرده است و اگر پرداخت شود به طور قطع شهرداری می تواند بخشی از بدهی های خود را پرداخت کند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، بر تاکید بر اینکه دولت باید هر چه سریع تر بدهی خود به شهرداری را پرداخت کند، افزود: بدهی های زیادی که از شهرداری سابق به جا مانده است شهرداری را  در تامین هزینه ها  با مشکل مواجه کرده است.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی های دولت به شهرداری از طریق تهاتر، گفت: با این روش می توان بخشی از طلب دولت به شهرداری را پرداخت  کرد تا دولت از طریق آن بتواند بدهی های خود را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه دخل و خرج شهرداری در گذشته شفاف نبوده است، تصریح کرد: متاسفانه شهرداری به درآمدزایی بی توجه و تنها به هزینه زایی اکتفا کرده است و همچنین اقدامات مناسبی در جهت تامین درآمدهای پایدار نیز نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه شهردار سابق تهران به جای به کارگیری راهکارهای مناسب برای تامین منابع پایدار به تراکم فروشی روی آورده بود، تصریح کرد: به اندازه ای در شهرداری سابق تراکم فروشی انجام شده که تهران تا 10 سال آینده ظرفیت تراکم فروشی را  ندارد.

میرزایی نیکو هولوگرامی فروشی را یکی از تخلفات شهرداری سابق دانست و افزود: متاسفانه شهرداری هولوگرام را بدون ضابطه چاپ و در ازای بدهی به پیمانکاران  ارائه می کرد و به دلیل اینکه هولوگرام جزو اوراق بهادر بدون پشتوانه بود بنابراین بدهی های زیادی را برای شهرداری به جا گذاشت البته شهردار فعلی دستور توقف آن را صادر کرد.

وی با یادآوری دستور شهردار تهران برای جلوگیری از فروش تراکم سیار، گفت: فروش تراکم های افسار گسیخته پایتخت را با مشکلات زیادی مواجه نمود و بخش عمده درآمد شهرداری سابق از محل فروش تراکم و تغییر کاربری تامین می شد و از این طریق پول های زیادی به جیب می زدند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنابراین با این حجم بالای بدهی انباشته، شهرداری با مشکلات جدی در تامین هزینه ها مواجه شده و توان پرداخت بدهی ها را ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در رابطه با افزایش عوارض، گفت: در گذشته عوارض افزایش می یافت اما اعلام نمی شد و در قبوض لحاظ می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار